Jump to content

Det 7. jaktvåpen?


Mikkel

Recommended Posts

Jeg kunne tenke meg ei rifle i .17 Remington eller .204 Ruger en gang i fremtiden, som ei spesialrifle for rev og liknende vilt. Nå er det slik at min våpengarderobe da er "full", med 6 registrerte jaktvåpen.

 

Er det muligheter for å få innvilget det 7. våpenet ved en godt formulert søknad? De andre riflekalibrene er 6,5x55 og oppover, så jeg har jo vitterlig et hull i garderoben :) Hva sier regelverket?

Link to comment
Share on other sites

Regelen sier at om du kan dokumentere behov så skal du få det.

Om det er den letteste ting å overbevise dem som skal overbevises er en annen sak.

Forøvrig om du registrerer våpen du også skyter konkuranser med til konkuranse (det er ikke set samme som at du ikke kan jakte med dem), så åpner det for flere muligeter i jaktgarderoben. :)

Link to comment
Share on other sites

Du må nok også dokumentere at hver enkelt av de andre også er nødvendige, hvis ikke vil du bare bli fortalt at du kan selge deg ned før du kjøper nytt.

Har man 6 børser i 308w blir det f.eks vanskelig å argumentere for at man MÅ ha en salongrifle, selv om argumentene for å ha en salongrifle er aldri så gode.

 

Dersom du per i dag har 6 storviltkalibre (eller mange "like" hagler) vil det nok være mest hensiktsmessig å omregistrere til affeksjon eller konkurranse der det er mulig. Gitt at du driver med konkurranse/trening også da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...