Jump to content

Marlin og Kvalitet stort problem?


Litago

Recommended Posts

Etter min initielle bakoversveis, er ikke dette noe jeg tenker over lengre.

Pusset over, fjernet grader m.m. og har ikke funnet noe alvorlig som skal påvirke funksjon eller sikkerhet.

 

Se min beskrivelse her:

viewtopic.php?f=14&t=30388&p=860035#p860035

 

Etter noen skudd er nå mekanismen fin og glatt, gjenstår litt finpuss på treet men det er ting jeg ikke akkurat prioriterer.

 

Løp og kjøp, sier nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Eg var klar over saken, men kjøpte alikavell ein 1895 GS

 

Den fyrste rifla eg fekk ville ikkje mate fra magasinet/ meget grov finish innvendig samt sprekk i kolben og skjevt framsikte.

Leverte den tilbake og opplyste om saken. Fekk så ein ny. Den ser mykkje betre ut og føles mykkje betre. ingen problem med repetering her.

 

Men den kunne trengt litt polering innvendig. Kjem etter kvart.

 

Har ingen planar om å bytte ut dette våpenet :D

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg forstår lager fabrikken i Ilion, NY meget fine våpen nå, men det hjelper ikke hvis Norma (importøren) har eldre utgaver liggende på lager. Kan være lurt å forhøre seg hos Norma før man bestiller en, slik at man er sikker på å få en uten feilstilt frontsikte, maskineringsfeil i kassa og feiltilpasset stokk.

Link to comment
Share on other sites

Jøss, visste ikke at SBL'en kom med rett stokk, men etter hva jeg har lest er det et godt valg.

 

Jeg tør ikke gå god for de fabrikknye altså, men du kan lese litt på marlinowners.com. Synes det ser ut som om "Remlin'ene" er fine de også nå. Tror uansett du får et pent eksemplar dersom du spesifiserer i bestillingen hva dine ønsker er.

 

La oss høre hvordan det går da!

Link to comment
Share on other sites

Blir egentlig ikke så veldig overrasket over dårlig kvalitet hos Marlin.

Har sett Marlin-våpen fra langt ned på 90-tallet som er dårlig tilpasset/pusset/justert, og som fungerer der etter.

I noen 45/70-våpen med lett pipe hadde teksten utenpå pipa blitt slått inn slik at det var tydelige bulker INNI pipa!

Noen løp ser ut som om de har gått 15 000 skudd, nye!

 

Man får det man betaler for...

 

M

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...