Jump to content

Vortex


åtejeger89

Recommended Posts

Har selv en 6-24x50 PST Viper som jeg fikk i bytte etter at min Zeiss Conquest 6,5-20x50 ble lekk. Takk til Jaktfall 8)

 

Det eneste Zeissen hadde som var bedre en PST'en var plassering av øyet og de utvendige tårnene.

 

PSt'en er kresen på plasering av øyet og tårnene er veldig skarpe i kantene, noe som gjør at den lett kommer ut av "null", men er veldig fin ved aktiv bruk.

 

Ingen er bra i mørket, men PST'en er best pga det fine lyset i retikklet.

Link to comment
Share on other sites

Du mener kikkertsikte da skjønner jeg deg rett?Da har ikke Vortex noen rimelig kikkert som funker i mørket/skumring,og det har jeg etterlyst..Ellers har jeg god erfaring med både sikter og hånkikkert i Diamondback serien,mye for pengene!Men savner en Diamondback med opplyst nr 4 retikkel.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt en Fontaine 2,5-10x 50 i en del år og synes denne har vært bra ift. lysgjennomgang når du ser på prisen jeg betalte. Jeg har også en Meopta 3-12x56 som selvfølgelig er i en helt annen divisjon, men mener at når det gjelder de ekstreme egenskapene den siste byr på, bare unntaksvis kommer til nytte. Det spørs hva slags jakt du bedriver. Til elg og rådyrjakt funker Fontainen stort sett greit. Jeg er av de som gir meg når lyset begynner å forsvinne med tanke på mulig ettersøk i mørke. Driver du med hjortejakt, er det kanskje verdt prisdifferansen på mange 1000 % :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

eg kjøpte meg ein Vortex viper pst 6-24x50 FFP

 

er egentlig stor fornøgd med siktet. har montert siktet på ei mauser M98. :arrow:

prøveskaut med det i dag liktet det veldig bra. tårna var fine og enkle og bruke. forstørrelsen er ganske bra både på 6 og på 24. klart og fint. hakje prøvd det når det begynne å bli mørkt eller under måneskinns jakt. :!::arrow:

 

skal komme med meir info om sikte når eg har testa det lit meir. men til å skyte på hold eller jakt på dag tid :smile::winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...