Jump to content

Aller beste sig sauer under 25.000kr


freetexx

Recommended Posts

Har selv en P226 X-Six i 9mm og synes den er helt topp. Ligger godt i hånda og har ett avtrekk som er helt utrolig. Perfekt for feltskyting.

Har også kjøpt ett X-Five vekslesett i .40S&W slik at jeg kan variere litt for å få litt mer smell og rekyl (var opprinnelig tiltenkt til praktisk skyting, men kom aldri i gang. :oops: ).

Det sies at grepet er litt stort men det har jeg ikke merket noe særlig til (måtte justere avtrekkeren helt frem), men kan rapportere at jeg synes at grepet er litt "glatt" i bakkant ved en hånds skyting. Det har jeg fikset med litt grip tape tidligere, men satser nå på ett Houge slip-on grep. Har du små never så vil vel kanskje en P220 X-Six være bedre. Ellers så er den relativt tung (ca. 1,4 kg), så den er kanskje ikke helt optimal dersom du bare har fiskeboller. :P Alternativt så finnes den også med aluminium ramme, men den har jeg ingen erfaring med.

 

Men hvis jeg skulle anbefale noen andre alternativer så hadde jeg også sett litt på CZ 75 Tactical Sport og Tanfoglio Gold Match, da disse er neste like gode, men ikke så harde mot lommeboka.

Er Sig avtrekket verdt 5000 kr mer enn CZ'en? Kanskje ikke, men det er vel en grunn til at noen velger Mercedes fremfor Skoda :winke1: .

Smith'en tør jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har prøvd den.

 

Uansett, hadde jeg vært deg så hadde jeg seriøst vurdert å kjøpe i fra Huntershouse i Danmark. http://www.huntershouse.dk/

Med tanke på at den norske krona er så sterk for tiden og den generelt lavere prisen så er det mye å spare på å handle der.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke ha ALU versjonen, du trenger vekten. X-six er et bra kjøp, fint avtrekk, og gode sikter. Vurder PPC varianten, og velg en modell fra Mastershop serien. Da er allt tight og slik det skal være. Har selv x-six og x-five allround. Bruker alround toppen på x-six ramma når jeg skyter praktisk NFPS standard, Passer rett på.

 

Løp og kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for info sigboy! Ja vurderer PPC utgaven fra mastershop! Da har jeg hvertfall en god pistol som kan følge med i lang tid! Liker utssende på den og sikte! Samtidig lurer jeg litt på x-five black and white! Men denne mangler det bra sikte og pic-skinne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...