Jump to content

Kappe avtrekkerbøyle revolver ?


gubben38

Recommended Posts

Har nå lest reglementet,...

Avtrekkerbøylen er kuttet foran avtrekkeren.

Revolveren blir DA only. Vil jeg få trøbbel i kontrollen ?

Eh? Hvilket reglement referer du til?

Du kan nok risikere å bli stanset av "etikkpolitiet".

 

Hvorfor vil du kutte avtrekkerbøylen? Avtrekkerbøylene er da temmelig romslige, vanligvis, hvis du ikke bruker hansker, da.

En ulempe er vel at ved hurtige trekk kan fingeren delvis treffe spissen av gjenværende avtrekkerbøyle, og forkludre det eller hyperhurtige trekk/avfyring?

Beregnet for de aller hurtigste "draws" denne doningen her da?

Enkelte villstyrenger "over there", i siste halvdel av 1800-tallet, hadde hjulvåpen helt uten avtrekkerbøyle, mener jeg å ha lest.

 

Kanskje ideen kunne fenge i revolverfeltmiljøet? Eller kan det bli det aktuelt i spesialfelt?

Det var en sjelden revolver. Solgt for 5000$

Støtter den, en helt greit verdivurdering, det der.

Link to comment
Share on other sites

Det var kun en ide' men den er skrinlagt :oops: Litt stilig men ikke praktisk med tanke på tohåndsskyting. Mister støtten for pekefingeren...

Reglementet jeg ref. til er NSF . Våpenet skal brukes til spesialrevolver.

Har en mod.17 til ombygging og sliter litt med vekten. Har frest av sidene på løpet, bobbet hanen og nå må tønne dreies ned et k.sehår for å komme under 1000 gram :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Slipe til round butt og sette på Bantamgrep sparer mange gram og legger til adskillige millimeter løpslengde, men er den allerede kappet så blir det verre å skjøte på igjen..

 

Selv har jeg laget til en bastardversjon der grepsramma er slipt av i bakkant og rundet av litt.

Grepsramma ble deretter perforert med ymse størrelser bor.

Så kappet jeg nedre delen av et standard Hogue gummigrep slik at skjeftet akkurat går ned til bunn av ramma.

Grepet ble så skåret av litt i bakkant for å passe til den avrundede ramma.

Alle fingerriller ble fjernet med tapetkniv.

Siden nedre del av skjeftet er borte og dermed også festet, ble det montert gjennomgående skrue isteden.

Ser ikke pent ut, men fungerer 100%.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...