Jump to content

Fikse opp (ny) børse eller selge og kjøpe en annen?


SofaBamse

Recommended Posts

Jeg kjøpte en Marlin 925 med kikkert på XXL for en stund siden, men har ikke fått til så mye skyting som jeg skulle ønske. Etter å ha lagt meg til på Jonsvannet og prøvd meg frem fant jeg ut at skjeftet virket noe snodig til min kropp. I tillegg er hevarmen så liten at det er vanskelig å ta ladegrep. Etter å ha prøvd en salong med lyddemper var det også litt fristende.

 

Er det lurest å selge og kjøpe ny, eller skal jeg få gutta på børsemakerlinja til å sette på demper og lage stor hevarmskule i Alu, og lage stokk selv? Det er litt fristende, men jeg lurer på om det blir litt gullring i grisetryne.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Jeg pleier normalt å anbefale salg og nykjøp av en mer passende børse. Grunn: Børsemakertjenster er som alt annet grisedyrt her i landet. Unntak: En liker deler ar børsa veldig godt (avtrekk, låskasse o.s.v.)

Gresset er heller ikke alltid grønnere på den andre siden, så om en velger nykjøp må en være nøye på at dette er et kjøp en skal leve med. (ting bør passe bra fra fabrikk)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet de tar en tusenlapp for demper + gjenging og hele smørja hos børsemakerelevene, så den er nogenlunde grei. Hvor mye de skal ha for å dreie ned hevarmskulen, gjenge den og lage en ny konisk sak i alu eller stål vet jeg ikke, noen som har forslag?

 

Ellers var jeg innom xxl og prøvde en 10/22 med fancy stokk (lys blå laminat med tommelhull) og den var for liten den også gitt. Må jeg opp på krag eller sauer for å finne noe som ikke er rekruttstørrelse på?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...