Jump to content

Kimber 1911...?


CaptSnapshot

Recommended Posts

Har lyst til å skaffe både meg og kona en "Kimber Target 2, 1911" hver.

Har fått en forståelse for at Kimber, Colt eller Springfield er greie fabrikk merker dersom en ikke går for en "Custom".

Er det noen som har noen erfaringer med "Kimber 1911" i 45acp..?

Noen som vet hvor en kan kjøpe to slike i Norge?

Hadde og en muligens god ide om å reise til USA med kjøpetilatelsen, da blir det jo ferie i tillegg!

Har innført våpen fra USA til Norge tidligere, egentlig ganske problemfritt!

(+Toll og Moms selvfølgelig.)

Link to comment
Share on other sites

Hei! Har en Kimber Team Match II 1911 45. ACP. Det var et par småting jeg måtte fikse på, men etter at jeg hadde gjort det må jeg si det er en fin pistol. Den har foreløbig bare gått ca. 3200 skudd da jeg skyter mest med 9mm. Om du imidlertid kjøper Kimber eller Springfield eller et annet vellkjent merke tror jeg det spiller liten rolle. Det ene merket er vel ikke noe videre bedre enn det andre. Du får nok stort sett det du betaler for. Kjøpte forøvrig min på Jaktdepotet i Drammen for noen år tilbake. :)

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar og tips. Kommer til å sjekke Jaktdepoet i Drammen og Kimber Match II.

Får tru de har to stykker da, kona skal jo ha en og!

 

Hassel, takker for tipset ang. import. Våre venner over vannet har definitivt skjærpet inn på

det meste etter 9/11. Stod nesten 2 timer i sikkerhetskontrollen i i Miami denne jula.

Vi skulle på cruice. (Bryllupsreise!) Hadde ikke engang med våpen....!

Link to comment
Share on other sites

Bare så du er klar over det: Gutta hos Jaktdepotet er ivrige på å selge, men litt mindre ivrige når det gjelder service / reklamasjoner...

Mvh,

Hovde

??? Jaha, var dette en tråd for å klage på Jaktdepotet?

Min årelange erfaring med Jaktdepotet er at de har topp service og leverer varer du IKKE trenger å surve over.. :mrgreen:

Når det gjelder Kimber er jeg veldig godt fornøyd med min etter at jeg har skiftet ut våpenets eneste PLASTDEL! Hvorfor Kimber i det heletatt har benyttet seg av plast fatter jeg (og mange med meg) ikke!

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg leser tråden er emnet "Kimber 1911", og Jaktdepotet importerer disse og var allerede nevnt ovenfor.

 

Jeg tenkte kanskje innspill fra andre skyttere var relevant i så måte. Fra gutta i Drammen kjøpte jeg en "Kimber Custom Shop Super Match II" et par-tre år tilbake. Pistolens egenskaper er jeg for øvrig meget fornøyd med, men jeg venter fremdeles på at Jaktdepotet skal ta kontakt med meg for utbedring av en knekt sikringsfløy (som var ødelagt når jeg fikk pistolen tilbake etter en annen utbedring) - og jeg har purret mange ganger....

 

Skal ikke gå for mye "off topic" her - jeg vet hvordan folk kan klikke da, og klikk er noe av det verste jeg vet. :)

 

Mvh,

Hovde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...