Jump to content

Matningsproblem Walther GSP .32


Ken Adams

Recommended Posts

Har sånn ca en patron av 20-30 som ikke kamrer som den burde, den havner som regel halveis ut av magasinet og delvis liggende på materampa.

 

Pistolen er gammel og jeg har ikke oversikt over tidligere eiere.

 

Kan ikke se noe feil med magasin eller noe annet, men har null peiling på dette våpnet. Noen som har noen ideer hvor jeg bør se etter feil?

 

Rekylfjær tenkte jeg bytte uansett, da jeg ikke aner tilstanden på den som er der.

 

Edit, problemet kommer før patronen entrer kammeret.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har ikke hatt mateproblemer på min gsp. Jeg lader med wadcutteren så langt ute som mulig men slik at patronene akkurat går i magasinet. Ved trouble shooting :-) så er det første man gjør grundig renhold, også magasin. Blir det matefeil uansett hvilket magasin du bruker? Bytt rekylfjær. Er det fortsatt feil, prøv et annet ammo merke. Søk etter gsp forum på nett.

Link to comment
Share on other sites

Matingsproblemer i gsp 32 skyldes at det er en minimal forskjeii i krympen på enkelte ammotyper og da spesiellt lapua. Kanten på noen eksemplarer av disse er så kvass at patronen ikke entrer kammeret. Enkel løsning: kjør hver enkelt patron gjennnom ladepressa og sett en minimalt større krymp på patronen og problemet er løst.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... nå sist var de tmed hjemmerulla ammo, S&B kuler med en liten rund kupol som vel kan kalles minispiss. Spissen stikker noe på utsiden av hylsa. var faktisk uvanlig mange ved sist tilfelde. 3st på 30-40 hylser vd hurtig avfyrning ved kronografering. Har ikke tenkt på hur toppen av kulene på S&B samt Magtech fabrkksammoen har sett ut.

 

Har faktisk ikke prøvd med det andre magasinet, har hylsefager på det som er brukt. Skal prøv det andre magasinet ved neste testskyting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...