Jump to content

Recurvebue til nybegynner


villdyret

Recommended Posts

Leker litt med tanken om å begynne med bueskyting, men trenger tips for å komme i gang på rett spor :) Er "Hard Hunter" i dravekt 30 noe å satse på for en fersking? http://www.tradbow.no/recurve-og-barebow/bearpaw-recurves/418/hard-hunter-detail.html

 

Veldig fint hvis noen gir gode råd! Er som sagt helt uerfaren innen bueskyting :?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg en Impala som min første bue. Kjøpte den i 45 pund. Jeg er ikke noe stor kraftig kar, men synest ikke at det var for tungt. Brukes aller mest til stubbeskyting med judo Points. Mye kjekkere enn å skyte på blink, samtidig som noen timer med trasking i skogen flyr avgårde :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk for svar. Ser at buen heter Impala :)

Bør kanskje driste meg til å satse på 45 pund da, siden jeg ikke avskriver buejakt hvis muligheten gir seg :wink:

 

Men det er en lang vei å gå før jeg skal jakte med bue. Må begynne i det små med skyting på blink, så får vi se hva som skjer!

Link to comment
Share on other sites

Har også en Impala takedown bue og er veldig fornøyd med denne. En av fordelene er jo nettopp at det er en takedown. Altså kan du skifte ut kun lemmene på buen (høyere/lavere dravekt), etter hvert som du forbedrer skyteteknikken og styrken. Lemmene koster omtrent halvparten av det buen koster komplett. Startet selv med 45 pund, og gikk deretter videre til 50 pund. Ser ihvertfall at du vurdere rett butikk å handle i, servicen hos Tradbow er fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

Min lokale klubb har buer for utlån, slik at en kan prøve dette ut.

Hvis en eventuellt går veien om en Excel 21" riser (midtstykke) ... er fordelen at en kan skyte både med ... og uten sikter.. samt sette på lemmer av forskjellige styrker... etter hvert.

I tillegg er midtstykket rimelig.. samt at en kan kjøpe rimelige, brukte, konkurranse lemmer (Ilf).

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg hatt en hyggelig telefonsamtale med Ola hos Tradbow. Vi fikk snekra sammen "beginners-kit" vil jeg tro :wink:

Kjøpte bare bue, piler, skytehanske og blinker, men blinkene er vel kanskje bortkastet da jeg har en låvevegg som muligens kan treffes.... Det blir sikkert innkjøp av ting og tang på sikt, det er mye som er kjekt å ha :?

 

Det litt morsomme er at Ola har bodd i bygda "mi", verden er fortsatt liten!

 

Takker for alle tips! Nå må jeg lese meg opp, og se på skyteteknikk med recurve på "tuben" :)

Link to comment
Share on other sites

Hentet pakken på lørdag, kjapt levert kan man si :D

Måtte jo slippe avgårde et par piler, men kommer ikke til å skyte på massivt trevirke mer! Det tar for lang tid å hogge i filler blinken slik at pila kan reddes :oops: Og nei, jeg skjøt ikke på låveveggen, valgte en litt mindre blink :wink:

 

Så til spørsmålet: Ser denne måten å sette opp ei recurvebue på grei ut?

 

Virker ok etter det jeg har lest og sett, men greit å få bekreftet :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...