Jump to content

NFPS PR


Emanuel

Er du fornøyd med NFPS's håndtering av sporten?  

45 members have voted

  1. 1. Er du fornøyd med NFPS's håndtering av sporten?

    • Ja
      13
    • Nei
      29
    • Vet ikke
      3


Recommended Posts

Hey! Nå sitter jeg og funderer på om PR planen din NFPS (som virker helt fraværende?) ikke er helt veien å gå.

 

Man kan jo se over til USA, hvor mange barn akkurat ble drept og befolkningen ble ganske splittet i sine meninger om våpen. Istedet for å sitte på hendene og holde tyst om alt, så slår NRA hardt tilbake i media, setter opp massekursing av lærere og har etter nye tall vunnet tilbake store deler av befolkningen.

 

Det sier vel nesten seg selv, at en idrett med lave medlemstall (er vel om lag 2000 medlemmer i NFPS) er veldig lett å "presse" for politikere. Og at det er skumle våpen inkludert selvfølgelig.

 

Derfor skulle man tro, at rekrutteringskampanjer, synlighet i media og litt "baller" skulle være en mye bedre vei for å sikre denne flotte idretten:D Ikke sitte stille og vente, mens idretten sakte og sikkert blir brutt ned.

 

Dette var bare en liten tanke, håper på innspill fra smartere folk^^

 

Edit: Vil også slenge på at å være med synlig i media er noe t.o.m forsvaret forsto ville være lurt, for noen år tilbake. En nettside som viser masse snask fra forsvaret:P Etter det gikk antallet av søkere til forsvaret drastisk opp:P

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå regner jeg nesten med at jeg ikke fortjener betegnelsen "smarte folk" siden jeg overhode ikke fortsår trådstarters hensikt og/eller intensjon. Men jeg drister meg alikevell til å spørre - hva mener du bør væ're gjort anderledes og hvordam vil du møte de fremtidige utfordringen for sportsskyting i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Kan nå bare komme med et lite innskudd. For 1,5 år siden hadde jeg ikke noe peiling på hvordan eller at jeg kunne ha noe stort sett mer en jakt våpen. De er ikke så mye info for dei som ikke søker de opp. Men jeg vett heller ikke hvordan en "reklame" skulle vært for i noens øyne ville de jo være galt uanz. Så jeg tar som regel på meg litt ansvar og snakker posetivt om skyttesporten og om at de er en kjekk hobby. Så min konklusjon er vel at vi som er skyttere bør rekrutere fler med posetivt snakk og ta de med på klubbene, for de er nok mange som kunne tenke seg og var med hadde dei vist om mulighetene..

 

Ellers Godt Nytt År Kammer Venner

 

Mvh F

Link to comment
Share on other sites

Nå regner jeg nesten med at jeg ikke fortjener betegnelsen "smarte folk" siden jeg overhode ikke fortsår trådstarters hensikt og/eller intensjon. Men jeg drister meg alikevell til å spørre - hva mener du bør væ're gjort anderledes og hvordam vil du møte de fremtidige utfordringen for sportsskyting i Norge.

 

Hensikten var vel å få bedre innsikt i hvordan/hvorfor NFPS har den "hemmelighetsfulle" framtreden den har. Og se om det evnt bare er jeg som synes den måten å drive en organisasjon på bare fører til at "uinnvidde" blir meget skeptiske.

 

I Norge er folk generelt "redde" for våpen og skjønner ikke hva "vi" skal med det, verken til jakt eller hobby.

 

I media får du se om en spydkaster kommer på 4 plass i EM, men du får tilnærmet aldri høre noe om skytesporten. Skal vel sies at Norge har flere gode hagle skyttere og en verdens mester i praktisk t.o.m.

 

Jeg synes vi burde sett mer til NRA, som har en ekstremt åpen kampanje og viser frem alle de bra sidene ved våpen.

 

Ble du mer klok på mine hensikter Hassel?:P

Link to comment
Share on other sites

Utfordringen for norske skyttere er å finne en kommunikasjonslinje, som balanserer mellom passivitet og ettergivenhet til de som bestemmer, og åpenheten/agressiviteten til NRA..

 

Kanskje på tide å starte med litt lobby virksomhet, 500.000 våpeneiere, spleiselag på 50.- pr stk så får vi hyret inn Norges fremste PR byråer til å bidra i vår sak, men sånt noe stopper med tanken, nettopp på grunn av den norske selvtilfredsheten..

 

"Jeg har det helt fint med våpna mine, hvorfor skal jeg engasjere meg for at noen andre skal få bedrive praktisk skyting med rifle, gi andre muligheten til å eie våpen uten at de skal føle det som en belastning for samfunnet, etc. etc. etc..."

Link to comment
Share on other sites

Jeg og synes at de skulle være mer framme i lyset om sporten. Bare de ikke blir skyting i slow motion og Rammstein i reklamen.

Norge har folk i topen på mangen sporter som f.eks MX og i Dakar men vi får jo bare se "dårlig" ballsport og ski.

Men tror vi må trå litt varsomt til og begyne med.

 

De skal bygges ny bane på klubben og i den sammen heng skal vi prøve og få lokale sponsorer.

De kan jo da være ein ide og prøve og rekrutere og uanz ha en dag der sponsorene kan komme og prøve.

Sol, skyting og grilling en hel dag hadde jo sikkert vært kult for dei som ikke har så kjempe stor interesse heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...