Jump to content

Verdivurdering av våpen hjelp!


liedholm

Recommended Posts

Hei! Jeg lurte på om noen kunne hjelpe til å vurdere to våpen jeg vurdere å kjøpe. 1: brno rifle , kaliber 22. Med demper og kikkert. Skutt ca 50 skudd. 2: beretta 685L kaliber 12, skutt maks 400 skudd. Begge våpnene er kjøpt i 1991 og ikke brukt siden 1994. Ble kjøpt nye i 91 for totalt ca 15000

Link to comment
Share on other sites

Ang 22en så hadde det hvert kjekt å vite model, på rifle, demper og type, merke kikkert og montasje.

Generelt kan den trolig sammenlignes med en cz 452, så er det bare legge på pris for gjenging, montasje, demper og kikkert.

Så lenge den ikke har hvert fuktig og har rust er, slitasje o.l = 0 på 22lr våpen.

 

Så er det opp til deg hva du synes er rimelig og betale under ny pris.

 

Haglen har jeg ikke peiling på.

Link to comment
Share on other sites

Haglen er teknisk sett identisk med dagens 686, men uten ejektorer. Den er ikke trykkprøvd for stålhagl, men en svært bra hagle på alle måter (har en i kaliber 20 selv). Jeg vil anslå markedsverdi på denne til 5 - 9.000,- avhengig av stand.

Brno salongrifler på det norse markedet på den tiden var stort sett tre modeller: 511 halvautomat, Model 2 Standard (bøkskjefte uten nettskjæring) og Model 2E DeLuxe (valnøttskjefte med nettskåret pistolgrep). De fleste Model 2-ene som ble solgt var levert ferdig gjenget fra fabrikk. Prisnivå for slike i bra stand vil normalt ligge på 1.500 - 2.500,- I alle praktiske henseende er Model 2 identisk med Cz-452.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...