Jump to content

2 nye Kniver (de har nå fått slirer)


Tom Løkås

Recommended Posts

da var 2 nye ferdige.

 

 

2012-12-15202017.jpg

2012-12-15202042.jpg

 

begge knivene har skaft av bjørk som er plukket ut og farget selv, er spesielt fornøyd med den blå som jeg nesten vurderer å beholde selv.

den røde har holk i rhodonitt og sølvtinn, den blå har rec-stone (goldweb)

Blad: Lauri 95 rustfritt

 

er enda litt limrester på bladene men dette skal fikses når slirer er ferdige.

 

og som tidligere er alle kommentarer velkommne.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Heisann.

Må starte med at jeg syns det var vanskelig å se kniven godt nok på disse bildene.

Hadde vært fint om du hadde tatt noen bilder hvor vi fikk se hele kniven fra en litt større avstand, så vi får med hele bladet osv.

Førsteinntrykket jeg får er at disse har en veldigstor vinkel mellom bladets rygg og skaftets rygg.

Hvis jeg skal bruke en kniv så syns jeg personlig det er mye bedre om en har en motsatt vinkel så eggen får litt mer bitt.

Bra finish som vanlig.

Jeg syns kanskje skaftene er litt store for bladene. Men det er jo bare snakk om smaksak.

Stå på!

 

- Berserk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skal man la linjene i skaftet følge slike rette blad, ender man opp med rette skaft à la samekniv-typen. Her blir det veldig mye kurver både i rygg- og buk-linje.

Men om funksjonen i kniven fungerer, trenger man ikke henge seg opp i "vedtatte" normer etter min mening. Her er jeg imidlertid litt i tvil siden jeg i likhet med de andre som har kommentert, heller ville hatt vinkelen andre veien.

Jeg synes nok også at skaftene ser litt tykke ut, sett ovenfra.

 

Håndtverk og finish ser ut til å være veldig bra.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

ja de ble litt høyere en planlagt.

 

ja å lage slira til det skaftet var ikke helt problemfritt men det ordnet seg, ble 2 forsøk på den røde og 1 på den blå.

 

blir nok nødt å remodellere stilen litt slik at det forhåpentligvis blir bedre etterhvert, er litt vanskelig å finne på noe som ikke noen har gjort før..

 

 

try and fail is my way of learning.. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...