Jump to content

Emne Optikk


Conibear

Recommended Posts

Under dette emnet skulle det gjerne hvert oppdelt i Hankikkert og Kikkertsikte.

Eller kansje enda bedre. 2 hoved emner Optikk Handkikkert

Optikk Kikkertsikte

 

Dette fordi, er man på jakt etter f.eks info om handkikkert er det ofte vanskelig å se i underemnet om det er kikkertsikte eller handkikkert underemnet dreier seg om før man har lest en del.

Det er dermed mye lesing om hva man ikke er på jakt etter..

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig synes vi har nok emner og kategorier her nå.

Kanskje vi skal bli flinkere til å skrive i emnefeltet i stede? Det er jo bare å sette ett "kikkertsikte" i ( ) bak eller forran det man spør om. Da ville man også oppnå å få raskere svar og kanskje også bedre svar...

Dette mener jeg generelt for forumet og ikke bare spesielt for optikk. I allefall jeg synes det skjer såpass mye her nå om dagen at jeg ikke har tid, ork eller interesse for å lese alt, og da vil mer presise emnebeskrivelser kunne dra min oppmerksomhet mot tråden, uten at jeg må lese alle trådene for å lete etter det som er interessant. Sikkert mange interessane tråder her jeg går glipp av fordi jeg ikke "forstår" hva tråden omhandler eller jeg tror det er noe annet enn det er.

Men men, dette er tatt opp mange ganger på forumet alt, og er en av de "klassiske" tingene å klage over, dårlige eller manglende emnebeskrivelser. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig synes vi har nok emner og kategorier her nå.

Kanskje vi skal bli flinkere til å skrive i emnefeltet i stede? Det er jo bare å sette ett "kikkertsikte" i ( ) bak eller forran det man spør om. Da ville man også oppnå å få raskere svar og kanskje også bedre svar...

Dette mener jeg generelt for forumet og ikke bare spesielt for optikk. I allefall jeg synes det skjer såpass mye her nå om dagen at jeg ikke har tid, ork eller interesse for å lese alt, og da vil mer presise emnebeskrivelser kunne dra min oppmerksomhet mot tråden, uten at jeg må lese alle trådene for å lete etter det som er interessant. Sikkert mange interessane tråder her jeg går glipp av fordi jeg ikke "forstår" hva tråden omhandler eller jeg tror det er noe annet enn det er.

Men men, dette er tatt opp mange ganger på forumet alt, og er en av de "klassiske" tingene å klage over, dårlige eller manglende emnebeskrivelser. :)

 

Er helt enig med deg her og det er mye det samme jeg også tar for meg her.

Jeg la inn nytt emne under optikk og her dreier det seg om monarch kikkert men ikke bare monarch men monarch "Håndkikkert". Hadde jeg ikke tatt med Håndkikkert i overskriften kunne det gjerne blitt puttet inn mangen gode ord om Monarch kikkertsikete, men det var ikke det jeg var ute etter.

Det samme skulle skulle være om jeg var ute etter f.eks feller for mår, da må jeg skrive Feller "for mår" slik at det ikke blir en tråd om mår feller, reve feller eller muse feller for den del..

Så jeg er veldig enig med deg at det er slik det må gjøres...da får vi gode emner og tråder

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...