Jump to content

Praktisk for folk med astma og lungesykd. nå i kulda.


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Så en ting på Finn.no nå som apsolutt kan være praktisk for oss med lungesykdom og astma feks. Isfisketelt for to prsoner. (900 kr.) Selv om du kanskje ikke får det så varmt som i stua hjemme kan man gjøre mye med ett par tre telys i en bos feks. Samt at det blir lunt og godt. Om plassen er stor nok for to pers. kan vel diskuteres hvis begge to fisker. Men der det er hjerterom er det husrom heter det :) . Så et program på Discovery for en tid tilbake fra Russland hvor de hadde bygd hytter med ovn i for isfiske og det så da utrulig koselig ut. Tror ikke det er noe for norske myndigheter, men et telt hadde helt sikkert gjort susen. Noen erfaringer her ?

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Det er nå litt rart da villreinjegeren, jeg har maska og har brukt den endel men har ikke merket det problemet. Men du holder vel ett mye større tempo enn meg vil jeg tro så da blir jo pusten deretter.

Link to comment
Share on other sites

Her hvor jeg bor i Arktis bruker vi telt paa isen. Da bruker vi "prospector telt", og faar varmen fra en Coleman stove som gaar pa Naptha.

 

Der er det godt med plass, eneste ulempen er at de er tunge, saa uten skuter og slede kan det bli tungt. Men et lite fisketelt tror jeg duger, og jeg ville skaffet meg en liten coleman brenner til aa ha i teltet!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk en sak til å puste gjennom av legen min, den varmer opp lufta med varmen fra utpusten. Ser nesten ut som et lite andenebb en har i kjeften. Ser ikke så smart ut, men heller se usmart ut å ha fin pust enn å ikke ha pust. Har prøvd den i skauen ved -25C ved skogsarbeid. Veldig bra sak.

Husker ikke hva den heter, kan legge ut link om jeg finner den.

 

 

MG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...