Jump to content

Vurderer å lade selv :)


Hunderørret

Recommended Posts

Heisann

 

Vurderer å begynne å lade selv. Sett på div pakker o.l. men tenkte jeg kunne legge ut dette klippet å høre hva dere tror.

 

 

Jeg er ikke den som skyter mest foreløpig. Kanskje en 200 - 250 skudd i året med rifler med grøvre kaliber enn .22. Liker også å ha litt å drive med kalde kvelder så at dette antageligvis er mer tungvindt enn presse så er ikke det så nøye. Kan det å kjøpe seg et sånn sett som i videoen være en grei introduksjon for en nybegynner? Eventuelt kanskje supplere med en vekt? Ønsker å lade selv for å spare kost på ammo, liker å ha litt "kose arbeid" på kvelden og også for å få et bedre utvalg av kuletyper spesielt til .308 enn det jeg får i lokale sjappa. Vil vel være mulig å få en varmint kule til .308?

 

Kalibre jeg skal lade til er i første omgang .308 og .222.

Link to comment
Share on other sites

Det settet der ser eg bare som ett supplement til eksisterende ladeutstyr. Tipper du går rimelig lei fort pga hastigheten. Men som du skriver har du god tid om kvelden så har du det :) Anbefaler dette settet som første sett:

http://www.interarms.no/ladesett_page.htm" target="_blank" target="_blank

 

Billig og greit nok. Så kan du oppgradere etterhvert. Har min Lee enstasjons som jeg kjøpte på 80-tallet enda men har kjøpt en drøss med presser senere.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har (flere)

 

De fungerer greit, men jeg bruker de ikk, siden jeg har flere ladepresser

 

Jeg har ubrukte både i .308 og .30-06... Kanskje 6,5x55 også.. Har et par av hver... etter en feilbetilling for noen år siden...

 

Send meg en ferdig frankert "polstret" konvolutt Så skal du få en gratis

 

(Du får adressen min på PM)

 

 

... Og til alle dere andre som vil ha... Jeg har ikke "såå mange" :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Sikkert bare meg som er pinglete, men å slå inn tennhette og kule med en hammer virker hårete gjort. Mener jeg har sett noe sånt super enkelt opplegg men da var det gjengeparti på to deler som ble skrudd sammen og dermed presset inn tennhette. Samme opplegget for kula men da ble motsatte ende av dien brukt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...