Jump to content

"Innbrekking" av løp med molly kuler


Johs

Recommended Posts

Hei,

 

Svogeren min har kjøpt seg en T3 lite i 6,5x55. Kom til å tenke på om det er noen fordel å lade de første skuddene med molly kuler. Har liggende en del DL med molly.

Våpenet skal brukes til jakt så det blir uansett bare molly kuler i "innbrekingsperioden"

Både innbrekking av løp og molly belegg er omdiskutert, så her er jeg spent på konklusjonen :-)

Link to comment
Share on other sites

Det er noen i laget som skyter 50 skudd med mollykuler og så pusser de. Også skyter de til løpet er utskutt(uten puss etterpå) :shock:

 

Men dette med innbrekking er det mye måter og gjøre og det finnes vil sikkert ikke en feil metode og gjøre det på 8)

 

Det er etter enkeltes mening ingen RIKTIGE måter å brekke inn et løp på :wink:.

Savner tråden om orming av piper, jeg *sukk*'

Link to comment
Share on other sites

Men dette med innbrekking er det mye måter og gjøre og det finnes vil sikkert ikke en feil metode og gjøre det på 8)

 

Ikke det?

 

Hehe dette har vell ikke noe med innbrekking men brekking av løp :wink:

 

 

Det er noen i laget som skyter 50 skudd med mollykuler og så pusser de. Også skyter de til løpet er utskutt(uten puss etterpå) :shock:

 

Men dette med innbrekking er det mye måter og gjøre og det finnes vil sikkert ikke en feil metode og gjøre det på 8)

 

Det er etter enkeltes mening ingen RIKTIGE måter å brekke inn et løp på :wink:.

Savner tråden om orming av piper, jeg *sukk*'

 

Hehe nei du sier noe der.

 

Selv pusser jeg etter hvert skudd de 5 første, Så etter hvert 5te skudd de neste 50. Syns det er helt grei metode og den er ambefalt av en løpsprodusent så det er sikkert ikke feil :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...