Jump to content

Ladedata 120 grs TTSX i 6,5x55


Simon

Recommended Posts

Tror du får bra fart med N160, om du jobber deg forsiktig opp fra 44m/s.

Mer fart så duger Norma MRP eller N560 svært bra ifølge quickload.

Begge du nok starte med rundt 47.5 grain og begge burde gi over 850m/s.

 

hva har du av krutt da? Burde kunne bruke noe av det du har...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått bra fart på denne med n140 krutt. Stoppet på 850 meter i sekundet. Vil ikke gå i detalj på grs da det er i overkant i henhold til tabeller etc.. Bruker en m98. Uansett så har jeg jobbet meg sakte oppover og fulgt med på prosessen med argusøyne og funnet kompromisset, på 870-880 m sek så kom antydningen til høyt trykk å melde seg. Ergo stoppet jeg.

 

Brukt n140 kruttet da jeg har 50 cm løp og føler jeg får betraktelig mindre munningsglimt og "tirpitz" effekt enn med n160 og 560 krutt. Kula er unødig lett til det.

 

Kula er så lang og gir så bra virkning i viltet at jeg tro bare en ødelegger mere enn nødvendig med mere fart.

 

En må huske på at den åpner til sin max ekspansjon og fortsetter videre i dyret. En bløtere kule vil fortsette å vrenge og mest sannsynlig stoppe fortere.

 

Sjansen for å ikke få gjennomskyting med denne er minimal.

 

Synd man ikke kan skyte elg med den. Er hellig overbevist om at denne komboen slår hvilken som helst annen kombo med "lovlig" kulevekt på 9 og eller 10 grams kule.

 

Anbefaler kulen for 6,5x55 på det sterkeste!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...