Jump to content

Vet noe nom bra tofot til stående, sittende og liggende ?


revehunter

Recommended Posts

HAr noen en tofot som de anbefaler? helst med liggende og sittende. og kanskje stående.

 

 

Hei jeg har hatt to forskjellige typer tofoter..begge liggende.

Den første var en versa pod, likte den veldig godt fuksjons messig. Da det var hurtig feste på den. Og med og legge tyngden framover så låste du svingen sidesveis. Men på jakt så likte jeg den ikke da den bråkte når jeg gikk i ulendt terreng.

 

Har nå en Norma tofot, helt ok bråker ikke når jeg går.men savner hurtigfeste og sving sidesveis.begge har også vugge som nesten er et musst

Link to comment
Share on other sites

Disse sitter ikke fast på våpenet (men kan festes til en Picatinny), og er sånn sett mer skytestokk enn tofot, men jeg bruker denne ved postering i telt, og som kombinert "vandrestav" og skytestøtte til mobil jakt. Fleksibel innstilling fra ca. 80cm opp til nesten 160cm. (32 1/4" - 62")

 

th-DropDown-M62.jpg

 

Denne får du både som monopod og bipod.

 

Sittende og stående, men dessverre ikke brukbar til liggende.

 

Se litt her: http://www.vanguardworld.com/index.php/ ... 2-223.html , og se om dette kan være et supplement til tofoten. Vanguard har også tradisjonelle tofoter, men disse har jeg ikke prøvd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...