Jump to content

Tanfoglio Stock II/III


sirKandal

Recommended Posts

Hei, er det noen som har noen av de nevnte pistolene i søndre vestfold? Kunne ønsket og få teste noen skudd ;)

Vurdere og bytte ut min trofaste Sig Sauer 226, og er da ute etter noe med justerbare sikter og god presisjon.

Vis det er noen som har skutt med begge og kan komme med noen gode argumenter for den ene eller andre så syng ut :)

Link to comment
Share on other sites

Har hatt stock II før og prøvd noen hundre skudd med stock III.

 

Stock II fikk jeg best feel med. avtrekket var bedre på stock II og Bull barrel ga mye vekt foran. avtrekket på stock III var litt "spjong lyd og følelse"

 

har sett litt hos leverandør på den nye Stock III og føltes veldig fin ut i forhold til 1 utgave.

 

 

Men personlig så bruker jeg nå Sig P226 x five allround og angrer ikke:)

Link to comment
Share on other sites

Svarer deg her jeg;)

 

Jeg har ikke fått skutt mer enn ca 600 skudd med den, jeg har ikke såå mye pistol erfaring, så ta erfaringutvekslingen med en "klype salt"... Jeg har skutt endel med H&K p30, og glock, som er en ganske så forskjellig opplevelse til en double action..

 

Så i sammenligning er det jo merkbart mindre rekyl, og avtrekket er veldig bra i forhold. Selv om det er tungt førsteskudd prod.;) Jeg har Stock 3 special, den forniklete utgaven, den er vel rustfri også, hvis jeg ikke tar helt feil;)

 

Sitter som støpt i hånden, jeg likte den bedre en shadow'en.

 

Praktisk med justerbart sikte, ( det ble brukt ved innskyting) lå ca 5 cm feil på 25 m. Men med god hjelp til justering ble det veldig bra!

 

Hvis du er i Oslo en dag, kan du sikkert få prøve en tur;)

Link to comment
Share on other sites

Faktor er ikke noe problem da jeg lader selv ;)

 

Høres ut som det kan være en pistol for meg, så jeg får nok se litt nærmere på denne :)

Ser bare den gamle typen på siden til Winge, ligger nye utgaven på samme pris?

 

Takk for tilbudet om og prøve, men er sjelden jeg er i Oslo ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Er det noen som kan si noe mer om stock 3 fortsatt har problem med powerfactor? Mener jeg har lest en plass at dette var problem med de første eksemplarene som ble lagt ut for salg, men nå ikke er noe problem lengre?

 

Har vurdert å kjøpe Stock 3 til production så hadde vært fint om noen visste noe mer om dette?

Link to comment
Share on other sites

har en stock 3 spesial (den nye typen)

pistolen er veldig god å skyte med.

Faktor med s&b 124 grains fabrikk ligger på 133-134

med 140 grains fabrikk rett under 140, men den er føles nesten som å skyte med 22.. meget behagelig rekyl..

Kan trygt anbefale denne pistolen.

Link to comment
Share on other sites

Takk, for svar Mr.Wade. Godt å høre at det ikke er noe problem. Ser ut til at det kan bli en stock 3 på meg :) Mulig det ikke blir spesialen, da de ikke har den inne, men vanlig stock 3.

 

Må jo dog være sikker på at den klarer powerfaktoren. Går jo greit med din ser jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Tung kule gir meget positiv rekylopplevelse i pistoler med plast/polymer rammer.

 

RV skyter som kjent glock.

 

Bruker 200 grain i40s&w og 147 grain i 9mm.

 

I metallpistoler så syns jeg samme ladning med tung kule gjør vekslingene med sleden veldig treg, så sluttet med det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...