Jump to content

Drever med innbiltsvangerskap/jakt


Brendekjær

Recommended Posts

Har ei tispe som jeg har behandlet med Galastopp mot innbilt svangerskap. da hun hadde gått fem dager av kuren skulle jeg bare prøve ho for gøy og ho fikk los med en gang, jaget og var skikkelig tent, dagen etter på ny los. da hun 6 dager før løp rundt og peip i skogen og var helt på styr.. begynte med galastoppen dagen etter. Men hun fikk tilbakefall på innbilt etter et par dager etter hun var ferdig med den første kuren. har begynt på nytt med ny kur.. var ute i dag hun virker ikke helt gira går for det meste rundt meg og tar noen små søk enn 60- 90 meter fra meg.

 

Så spørsmålet er hvor lenge virker det inn på hunden at de har innbilsk?

 

Noen som har erfaring med dette?

 

Hvor er jaktlysten til hunden blitt av?

 

Skal sies at hun ifjor var i mega form og gjorde gode søk og loser, bare så fustrerende at ikke der funker i år.

det er liksom at hun ikke gidde gøyere å være med far enn ut å finne rådyr/hare...

hun har også fått være mye ute i skogen den siste tida 6 av 10 dager..... gjør alt for at hun skal fungere igjen....

Link to comment
Share on other sites

Har selv ei tispe som blir innbilt og blir helt dust på jakt/jaktprøver. Har selv brukt Galastopp men har gitt det med en viss skepsis. På ei jaktprøve i år var jeg litt grinete over hennes prestasjoner og da var det ei som tipset meg med å bruke Folsyre. Etter 4 dager var bikkja på topp igjen. Tispa til broderen blei også innbilt for noen uker siden. 4-5 dager med Folsyre og den var uten symtomer. Folsyre er i alle fall ett ufarlig produkt som en kjøper på apoteket. 1 tablett pr dag. Anbefaler å prøve i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Personlig har jeg aldri vært tilhenger av å klusse med mine hunders hormoner. Men jeg har bekjente som har forsøkt det meste - og ditt resultat er vel omtrent sammenfallende med de beste resultater mine bekjente har oppnådd.

 

Men tisper med innbilt svangerskap har jeg hatt. Det som har fungert best for meg, er at jeg, allerede ved løpetid, reduserer maten og øker den fysiske aktiviteten. På denne måten får ikke hundekroppen det overskuddet den trenger til å sette i gang den hormonendringen (det innbildte svangerskapet) som sikkert er fin for ville flokker, men ikke for oss.

 

Husk også at perioden for innbildt svangerskap kan vare fra to til fire måneder etter løpetid.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, nå har jeg vært ute med tispa i helga. i går var jeg ute en tur i 12tida i øsende regnevær men da var det iallefall en ny hund jeg hadde med meg hun tok ut søk og slo bra ut, hadde ikke tid til å gå rundt beina mine heldigvis, blei ikke noe los men en glad matfar. i dag var det full fres 3 forskjellige loser men dessverre ikke noe fall men får håpe at bikkja er tilbake i stor slag de siste helgene før jul :D:D:D . Skuffelsene blir fort glemt når de plutselig er i form igjen :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...