Jump to content

Remington 770, noe å ha på?


tunderbrd

Recommended Posts

Kona skal ha seg rådyrrifle, (223, 243, 270 eller 6,5x55) og har ikke lyst å legge så mange kronene i sin første i tilfelle den ikke blir brukt.

Må liksom få teste ut dette med rådyrjakt litt først, tenker vi.

 

Så da ser jeg at man får denne 770en for rundt 4000,- med kikkert.

Er den så håpløs at den bare er å glemme, eller er de helt ok til storviltprøven + et par rådyr i året?

 

Ønsker svært gjerne å høre folks erfaringer med denne, ikke fullt så mye synsing om børsa basert på gjetting! :lol:

(Andre fornuftige alternativ kan vurderes, men de må være i den prisklassen og det er ikke så lett å få til ser jeg.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg ville ikke kjøpt en 770 - og jeg er ganske så Remingtonvennlig! ( :oops: ) Det er ei typisk supermarkedrifle laget så billig som mulig, ikke mulig å skifte løp da det er limt på og ikke skrudd.

 

Skal man ha ei rimelig rifle er Howa tingen - det er mye for penga.

 

edit: det var 710 jeg tenkte på, men mener 770 er viderførelsen av den.

Link to comment
Share on other sites

Som en remingtonoman og elsker alt laget av Remington fra gamle rolling block rifler til moderne krasjoner. Så ville jeg heller brukt 5-6000kr og sett etter brukt Remington Model 700. Mye fine og lite brukte rifler på finn og inne på salgs sidene her.

 

Ellers ser jeg inne på http://www.remington.com" target="_blank at det kommer en ny billigrifle fra de. Denne ser veldig Savage ut og har samme løpsbytte system som Savage og samme type avtrekk(fullt justerbart) Ville kanskje ventet på å se om den kommer til norge i løpet av året om jeg vil ha ny rifle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...