Jump to content

Service Kahles og Jakt & Friluft Arendal


pappa1972

Recommended Posts

Hei

Litt skryt synes jeg er bra i disse kravstore tider.

Hadde for x antall år siden kjøpt et brukt Kahles kikkertsikte på» gamle Sluttstykke».

7 dager før elgjakta startet hørte jeg noen rare lyder inni kikkerten.

Nei fa..... tenkte jeg.

Ringte då til importør for å høre hvordan jeg skulle gå fram for å få den fikset.

Der var en hyggelig mann som sa et jeg måtte ringe nærmeste forhandler som var for meg var Jakt & Friluft i Arendal. Tok turen innom Arendal og der sa en ny hyggelig mann at den måtte sendes til fabrikk. Det kom nok til å ta 2-3 md.

Da jeg spurte om du hadde noe utlånsordning når kikkerten var til rep. Var svaret « det må vi jo fikse».

Fikk da med meg en SCHMIDT & BENDER ZENITH. Denne kikkerten Kunne jeg å låne til jeg hadde fått min i retur :)

Husker ikke hvor lang tid det gikk, men en dag fikk jeg telefon fra Arendal om at kikkerten var kommet tilbake. Den var fikset og di hadde hatt en «åll over» på den.

 

Pris kr.0.00

 

Dette kaller Jeg Service, den var jo ikke akkurat ny.

 

Takk til Jakt & Friluft Arendal og Kahles.

Link to comment
Share on other sites

Jakt og Friluft har jeg sansen for ja. Når det er sagt så ville jeg ha foretrukket at Kahles selv tok seg av all garanti/rep ansvar og ikke henviser kunden til nærmeste forhandler. I dette tilfellet gikk det bra fordi J&F har god service men hvis nærmeste forhandler var Jakt & Bensin i Ultrajhokka som bare så vidt har hørt om Kahles selv om de er "forhandler" for de, blir det værre. Da hadde det vært bedre om Kahles tok på seg hele oppgaven selv med å kontakte forhandlere, ordne retur osv slik Zeiss gjør det ref min tråd hvor min kikkertsikte tok kvelden midt i jakta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...