Jump to content

Winchester 94 Jubileum


Trazzer

Recommended Posts

Heisann!

 

Her er noen bilder av min nye Winchester 94mod 30-30. Dette er en jubileums modell fra 1976 kalt Sioux. Det ble laget ca. 11.000 eksemplarer. Stokken er valnøtt, og deler av metall er belagt 24k gull. Flott våpen å se på! Tror ikke den har blir skutt før, men gleder meg til å teste den :)

 

1313882.jpeg

1313884.jpeg

1313885.jpeg

1313886.jpeg

1313888.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hadde det ikkje vert for at eg fekk kjøpt denne billig, så hadde eg kjøp ein "standard 94" eller kanksje ein Marlin. Ville tru det er bedre kvalitet på ein jubileums modell om ein sammenlignar den med ein 94modell produsert etter 1964. Men sammenligna med ein 94modell produsert før 1964 så er nokk den bedre(kjem jo ann på om den har blitt fint brukt eller ikkje).

 

Winchester gjorde ein del forandring på våpna i 1964 for å spare pengar. Mindre gjennomført "finish", og mekanismen blei dårlegar, på grunn av billigare materiale. Men trur det er lagt litt ekstra jobb i jubileums modell, sidan denne er meir "eksklusiv". "Finishen" er i alle fall ikkje noko å sei på :) Men det er slark i avtrekket, og ladebøyla. Men skal ikkje ha så mykje å sei, tålar kanksje litt mindre enn ein 94 produsert før 1964.

 

Om den er gull eller messing er eg ikkje 100% sikker på... Men heve ikkje så mykje å sei for min del. Men den rustar ikkje så fort :)

Link to comment
Share on other sites

Fikk gleden av å prøve en standard 94 i 30-30 på sensommeren. Rekylen er som en klem fra ei jomfru, bare koselig! Og innehaver fikk klar beskjed: -Du selger faen ikke denne før du prater med meg! Kort, lett, hendig sak. Er det noe rart man får havelyst? Selv om en jubileumsutgave hadde vært krem :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå har ikke jeg prøvd rifla noe serlig, og har heller ikke prøvd andre lever action rifler... Men jeg syns den skyter bra :) Trodde kanskje den skulle vere litt lettere å lade. Men det kan vere at den er litt lite brukt, eller kanskje den skal vere sånn :P Vill ikke tro at det er så mye forskjell fra denne å en standar modell produsert etter 1964 bortsett fra finishen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...