Jump to content

Kombinasjonen 20\76 og 22 WMR.


Greniskogen

Recommended Posts

Som ny bruker for jeg lodde stemningen og se om det er noe respons utpå her. Min Savage 24J-DL fra 1967 som jeg arvet etter min far søker sin arvtager. Jeg er blitt veldig glad i kombinasjonen cal 20\76 og 22WMR. Våpenet brukes mest til skogsfugljakt,men også gluggjakt på rev samt litt jakt på Canadagås. Eneste grunnen til at jeg ønsker meg en ny kombi er den åpne hanen. Dette har først og fremst med sikkerhet og gjøre. Og at hanevåpen sjennerelt blir for seine å bruke selv om du går med tommelen på hanen ved støkk jakt. Så hvis noen kjenner til denne kaliber kombinasjonen på nye combi våpen så tar jeg gledelig i mot tips. Eller blir jeg nødt til å gå opp til 22 Hornet? Det er i alle fall utrolig presisjon på Savage. Flere to skudd serier fra benk dekkes av en lapp. Billig treningsammo og nesten ingen smell er heller ikke å forakte. Og den tiuren som overlever Federal 50 grains kula på hold under 100 m er ennå ikke laget. Vel å merke når kula sitter der den skal. Det gjelder forøvrig på de fleste kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har og bruker sjøl min Savage 24 i samme kaliberkombinasjon MYE. Seinest i natt datt det en rev for rifleløpet på den. Kjempeanvendelig våpen.

 

Baikal IZH-94 er en annen kombi som finnes i samme kaliberkombinasjon, og de er i omløp også her i Norge. Dog skjeldne å se.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...