Jump to content

Dårlig hastighet på Steyr LP


Domino

Recommended Posts

Min trofaste Steyr LP sviktet meg på lørdag. Etter å ha skutt de første 10-15 konkurranseskuddene la jeg merke til at det smalt usedvanlig lite når jeg skjøt. Skuddene begynte å treffe lavt i skiva, og jeg kunne faktisk følge kulene med blikket fram mot blinken. Manometeret viste ikke lavt trykk, men likevel valgte jeg å fylle opp beholderen. Noe som ikke hjalp. Etter å ha skutt 38 skudd valgte jeg heller å bryte.

 

Så er spørsmålet: Hva kan dette skyldes? Slagfjæra ble byttet for ca 2 år siden, og den er fortsatt i ett stykke. Så jeg anser det for å være lite sannsynlig at det er den som er synderen. En annen mulighet tenker jeg kan være den grønne o-ringen i midten av bildet.

 

Steyr.jpg

 

Hvor sannsynlig er dette? Jeg har for øvrig hatt pistolen i 17-18 år, og har aldri byttet denne o-ringen. Er det noen som har truffet på dette problemet og som har et godt forslag til løsning? Jeg skal også kontakte importøren, men dem får jeg ikke snakket med før i beste fall i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hvert ute for at ventilstammepakkningen har "satt seg". Noe som førte til at først sank hastigheten, så låste hele ventilen seg. Da er det bare å få tømt våpenet for luft og demontere det. Bytte og/eller smøre opp div O-ringer og pakkninger. Burde fungere fint igjen etter en overhaling.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nøyaktig dette skjedde meg, med min LP-50.

 

Jeg returnerte til slutt pistolen og fikk kjapt beskjed om at regulatoren var ødelagt.

Det er (visstnok) denne som regulerer hvor høyt lufttrykk skuddet skal ha.

 

på min LP-50 skal den gi 70b på hvert skudd, mens jeg på den tiden bare hadde 30-40b...

Den hadde sannsynligvis vært ødelagt helt fra jeg kjøpte den, men jeg hadde ingen erfaring på den tiden, og merket det naturligvis ikke.

etter at den ble byttet ut, skal jeg love deg jeg merket forskjell...og måtte skru 30klikk ned.

 

Det er veldig uvanlig at regulatoren ryker, men det skjedde med min og du kan jo sjekke om det har skjedd med din og, om du fremdeles ikke har funnet ut av det.

 

Det er en av de dyreste delene på pistolen din - prøv å hold deg innenfor garantitiden :overrasket:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...