Jump to content

Hva slags spor er dette? Truger? Bjørn?


x-bolt hunter

Recommended Posts

Hei venner!

 

I dag morges tok jeg meg en tur for å speide etter tiur. Så kom jeg over disse sporene. Er det noen som kan bringe lys over hva slags spor dette er? Hansken på bildet er en herrestørrelse nr 10, så sporene er store. Jeg skulle gjerne lekt litt med kontraster o.l for å få sporet tydeligere, men kan gjøre det senere. Er det truger? Bjørn? Eller andre spor som har eset ut?

 

1309383.jpeg

 

1309385.jpeg

 

1309387.jpeg

 

1309389.jpeg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :winke1: Når jeg ser på bilde nummer 2 og 3, så ser jeg 5 tær. Derfor tenker jeg i retning jerv, bjørn eller grevling.

 

Den har en spesiell hæl som er avrundet på den ene ytterkanten, og med en prikk/sirkel på motsatt side. Lurer på om dette er grevling?

 

Nå har jeg ombestemt meg til jerv. Foreløpig.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :winke1: Når jeg ser på bilde nummer 2 og 3, så ser jeg 5 tær. Derfor tenker jeg i retning jerv, bjørn eller grevling.

 

Den har en spesiell hæl som er avrundet på den ene ytterkanten, og med en prikk/sirkel på motsatt side. Lurer på om dette er grevling?

 

Nå har jeg ombestemt meg til jerv. Foreløpig.

 

 

Skal ikke si det sikkert men jeg vil tippe grevlingen har gått i hi. Men du må bare bedrive sporjakt nå og kanskje henge opp viltkamera :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...