Jump to content

Blaser R93 profesjonal links


åtejeger94

Recommended Posts

Hvis du skal kjøpe dette nytt blir det en merkelig pakke.

 

Rifle: 16.900,-

Montasje: 3.500,-

Totalt blir dette 20.400,- og da har du hele 1600 spenn å bruke på sikte...

 

Min mening er at i en riflepakke bør siktet være det som koster mest. (Selvfølgelig ikke hvis man handler i topprifle sjiktet)

Link to comment
Share on other sites

R93 Professional kommer ikke til å skuffe deg. Foreslår å høre med Jakt & Friluft om de kan sy sammen en pakke med en Leupold kikkert. Ut fra veil. priser er du da litt over budsjett, men de masserer gjerne prisene litt år du skal ha et komplett oppsett.

PS: Jeg har ingen tilknytning til Jakt & Friluft, men har kjøpt to Blaser-løp der med gode erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Jo, R93 er definitivt i toppsjiktet (selv om noen mener noe annet). Så hvis du kjøper en rifle til 16-20 lapper skal det godt gjøres å sette på et enda dyrere sikte.

 

Det jeg mener er at hvis du har et budsjett på feks 15000, burde man i mine øyne legge 6000-7000 i rifle og 8000-9000 i sikte. Ikke 11 lapper rifle og 4 lapper i sikte. Men det er nå min mening.

 

Jeg (og ikke riflene heller) skyter ikke vesentlig mye bedre med den Blaseren jeg har i dag kontra den Brnoen jeg hadde i gamledager.

 

Jeg hadde som deg en Tikka, men den solgte jeg da jeg kjøpte Blaseren med et 6,5 løp og et 9,3 løp. Men, jeg har ikke spart noen penger totalt sett. Tvert i mot.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...