Jump to content

Miroku 7000 og Remington 1100. Noe å ha!?


stefanvp

Recommended Posts

Hei,

 

Har en kjenning som har funnet ut at han ikke kommer til å jakte mer. Han er litt oppi åra og lurer på om jeg som er over snittet ivrig jeger ville overta våpnene hans for en rimelig penge.

Det er en Miroku 7000 O/U i 12/70 og en Remington 1100 halvauto i kaliber 16. Begge er lite brukt selv om de er endel år. Halvautoen mente han det var 40 år siden han kjøpte.

 

Noen som har erfaring med kvaliteten på disse våpna? Og hvordan er utvalget i kaliber 16 for tia!?

 

Jeg bruker ikke hagle så veldig ofte da jeg jakter mest med rifle eller kombi, men noe fugl blir det jo av og til med hagla. Har en Lincoln Premier O/U i 12/89 fra før.

Siden jeg har 5 våpen fra før, så får jeg vel problemer med å få innvilget søknad på begge. Kan selvfølgelig prøve, men da må jeg vel komme med noen gode argumenter til damen på våpenkontoret...

Så er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Miroku er vel noen hakk bedre enn Lincoln om jeg må selge en, men er jo kjekt med hagle som kan ta magnun/supermagnum patroner om det skulle bli no gåsejakt f.eks.

 

Takknemlig for synspunkter og erfaringer ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...