Jump to content

Tips til Ovn for åte bu


Snoalta

Recommended Posts

Hei

 

Ønsker tips ang hvilken type ovn som kan brukes i ei lita åtebu.

Tenkte spesielt på olje ovn, men vet ikke om det er det beste.

 

Hvordan reagerer dyr på lukt av olje/parafin ovn?

Er det kanskje best med en ved ovn?

 

Bua er 3x2m og jeg skal sove i den, så det må være trygt.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke opnet denne linken men er det en liten gassovn funker det sikkert bra . Jeg bruker Pod-ovn i mine buer .Den lukter lite men meget viktig med nok ventiler så en har god lufttilgang . Har du et hus som fyres jevnt med ved er ikke det noe problemer men er skeptisk på om mikkel reagerer ved skjelden fyring . Skal ikke banne på dette men har forsøkt det hvor jeg har merket den har hvert mere skeptisk men det kan være andre ting den har reagert på . Har merket at jerv reagerer på plutselig fyring i hus inne på fjellet .

Link to comment
Share on other sites

Denne tassen her er også helt genial:

http://www.seatronic.no/varmere-varmeovner-c-107_247/varmeovn-lampeolje-2600w-p-416

4914edd12204a29587720970d0b1954d.image.177x230.jpg

 

Dette er en vekebrenner som går på lampeolje. Det er vikig å ha god lufting (som med alle ovner uten skorstein), men denne saken gir veldig behagelig varme (og mye varme). Dessuten så brenner den lydløst og lenge. Gitteret rundt den kan heves og senkes, slik at den kan brukes som ren varmeovn, men også med mulighet for å sette en liten kaffekjele oppå. :D

Og ikke minst: Den er billig!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...