Jump to content

Viltkamera i vind og vær


S1ndre

Recommended Posts

Hei!

Har nylig bestilt Uovision viltkameraet som ble best i test i Jakt och Våpen (http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... odid=12079" target="_blank).

 

Jeg har ingen tidligere erfaringer med viltkamera, så setter stor pris på noen råd fra dere som har det. Først og fremst lurer jeg på om kameraet kan stå ute hele året? Der hvor mitt skal stå må man regne med temperaturer ned mot -35. I produktbeskrivelsen står det at det kan brukes i -20, men i testen som ble gjort i Jakt och Våpen står det at det funket fint i -37... litt forvirrende altså..

Pleier dere å ta inn kameraet deres i den verste vinterkulda? Og hvor ofte sjekker og vedlikeholder dere kameraene deres? (mitt er tenkt å stå et godt stykke fra sivilisasjonen..)

 

Setter også stor pris på andre erfaringer og tips ang. bruk av viltkamera, og gjerne erfaringer med akkurat det jeg har bestilt dersom noen har det :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg pleier å bygge inn kameraet slik at det er beskyttet mot nedbør. Har sett at det fort blir fukt inne i kameraene uansett hvor mye produsenten lover, og til slutt tar kameraet kvelden. Jeg har bruk å lage ei lita kasse ved å skjære i stykker ei spylervæskekanne. Ellers så har jeg latt dem stå ute i all slags vært og temperaturer. Kjører ofte med eksternt batteri (6v/12v motorsykkelbatteri og setter på 1Amp sikring på +ledningen). Bygger ei batterikasse av isopor som jeg har på epoxy rundt. Om vinteren graver jeg denne ned i snøen, da er det ikke mange minusgradene inne i batteriene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...