Jump to content

.375 250 grs Barnes TSX i elg


Lassewan

Recommended Posts

Skjøt ei kvige i går med nevnte kule. Ble ikke gjennomskyting, kula satt i bogen på motsatt side

Synes den kula ikke var direkte snill med elgen - ble en del kapp og kast som bildene viser...

Noen som har mer erfaring med denne kula på elg, børsa fikk ilddåpen på vilt i går - så har ikke flere erfaringer og lene meg på

Har lada opp en del 300 grs Oryx jeg kanskje heller går for neste gang...

htv0ap.jpg

10ggvmd.jpg

Link to comment
Share on other sites

i hvilken hastighet lada du til da??tror den ødelegger det meste kjøttet.Lada med 15 gram oryks i 9,3til 800 meter i fjort med store høl og stygge slakt.I år så lada eg med 18,5 grammere og med tre elger med denne kula så er jeg imponert meg..Kan jo spise helt inn til kule hullet.Ett moderat hull og ingen stygt blodsåtte sider. :D

Link to comment
Share on other sites

Har god erfaring med Swift A-frame 270 grn ladd til Vo 840 i min .375 H&H. Knallgod presisjon, og relativt greie sår. Har en følelse av at skadene blir verre om man skyter bak bogen, så dyret får løpt noen meter... :roll::?: . Sjøl legger jeg skudda langt fram i bogen, og det blir gjerne knall og så og si fall med en gang. Enten det er rådyr med 6,5'n eller elg med dobbel H'n.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv sett kalv skutt bak bog, 40m, utgangshastighet rett i overkant av 800m/s. Jepp, labert!

Blodslått og ikke pen.

Men iløpet av samme uke så jeg også en okse(240kg) skutt igjennom begge boger, 120m. (Kula satt i skinnet etter bog ut)

Og dette slaktet var av den finere sorten, der du kan spise deg omtrent inn til skuddhull.

Skutt med samme børse, samme ladning....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...