Jump to content

Posterings-stige med stol


schultz_30-06

Recommended Posts

Njaa... Har sittet i en sånn noen timer totalt, men ikke nok til å kvalifisere til "inngående kjennskap". Funker helt greit og gir veldig mye bedre oversikt, trass i den beskjedne høyden. Eneste lille minus jeg kan komme på, er kunststoffet i bøylen som du hviler armene/børsa på. Den kan lage litt "gnisselyd". Når det gjelder transport og montering, har jeg ingen erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Lag deg en slik, så kan du plassere den så høyt du vil. Det eneste du trenger i tillegg er et par lastestropper og et egna tre med klatregreiner. Stolen plasseres slik at du sitter mot stammen med beina på greiner på hver side. Har flere slike utgaver, og de er veldig mye brukt med gode resultater.

IMGn_2840.jpg

Link to comment
Share on other sites

Laga meg ein stol for eit par årsidan, den er slik at eg sit på framsida av treet, ser stolen din er laga for å sitje på baksida av trestamma. problemet med stolen eg laga var at det var litt fort å dette av, og var difor redd for å ha den høgare en tre meter over bakken :lol:

 

Fungerar det greit å sitje på baksida av trestamma?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det fungerer veldig greit. Passer på å sette igjen greiner som også kan fungere som anlegg. Som regel kommer dyra intetanende, og du vil få god tid til å velge sektor du retter rifla mot. Den fungerer kanskje ikke optimalt om dyret kommer i full fart og passerer sideveis mot deg. Jeg skyter dog ikke på dyr i fart, så da gjelder det å få de til å stoppe med en lyd. Føler meg veldig trygg i denne stolen. Sitter nesten montert nedi stolen, og kan ikke falle ned. Ellers liker jeg godt å klatre i trær, og svinger meg lett opp 6-8 m med rifle og sekk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den modellen uten rygg. Men lager heller mine egne stiger nå. Det blir for spinkelt og vaklevorent. Anlegget er for smalt, får dårlig anlegg mot siden. Og får litt følelsen av at jeg skal falle ned. Stigen er sikkert trygg den, bare at det er så tynt i forhold til hva jeg er vant til, at jeg ikke stoler på den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...