Jump to content

Härkila forhandler Bergen? Andre alternativer?


cortinaman

Recommended Posts

Trenger ny lydlaus dress. Har sett på Chevalier og Bergans hos XXL. Bukse og jakke trenger ikkje vera av samme produsent.

 

Pasvik buksa var eit av alternativa, men fant ut den var for tung og dessuten har ikkje XXL den i brunt. Det beste på buksa var den gummierte tettinga mot støvel og reim i staden for borrelås, er det andre produsenter som har denne løysinga?

 

Chevalier har to aktuelle modeller. Outland Pro har fine detaljer med tette glidlåser og doble lommer med patronhaldar, men litt tung og tjukk. Samme med buksa, har reimsnøring mot sko, men manglar gummiering som Bergans. Paclite er lett og fin både jakke og bukse, men mangler både tette glidlåser og lommedetaljane fra storebroren samt at den har borrelås mot støvel..

 

Men vil sjå på Härkila også før eg bestemmer meg. Har dei bukser med gummiering mot støvel? Hvilken butikk i Bergen har størst utvalg av Härkila?

Link to comment
Share on other sites

Sjekk ut Harkila på Magasinet. Jeg bruker Kebne bukse og Trysil jakke. Begge er i "lydløs" stoff og etter å ha brukt de i øs pøs regn og kjørt atv kan jeg si at de holder hva de lover men siden de er litt lodden på utsiden kan de bli tung og kald pga alt vannet de holder på. Til jakt er nok ikke dette noe tema, da vil jeg si at lydløsheten veier opp for dette, men til generell fjellbruk ville jeg ikke ha valgt slik lydløs gore-tex stoff men heller pro-shell Gore-tex.

Link to comment
Share on other sites

Våpen Søilen har noe Härkila inne. Utvalget er ikke akkurat svært, men en kan få en fin indikator på hvilke størrelse som kan passe. Selv bestilte jeg en Härkila Pro Hunter jakke derfra. Testet en lignende jakke de hadde inne for passform, og så kontaktet Søilen leverandøren for å finne optimal størrelse. Svært fornøyd med både jakken, prisen, og service.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...