Jump to content

Hundedressur, valpekurs o.l.


kvasimongo

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med firma/organisasjoner som holder valpe-, unghunds-, og/eller spotkurs i Akershus eller Buskerud området? Jeg har surfet litt på nett og funnet endel, som både varierer i innhold og pris. Kunne tenke meg å høre andres erfaringer innen området, for å forhåpentligvis finne de beste alternativene :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ...

 

At man må gjøre seg opp en mening om hva man vil, og så snakke med instruktører/skoler og finne noen som driver etter de metoder og prinsipper som du føler passer deg (omtrent som å velge politisk parti).

 

Det finnes en del skoler som driver med "sofabikkjer" og som som jeg ikke synes passer en jakthund. Kjøttbolledressur (Les: uten negativ forsterkning) er ikke noe jeg ville brukt på en jakthund, men det kan godt hende at det kan være riktig på en agility-bikkje (absolutt alt skal være julaften hele tiden). Jeg har fått inntrykk av at metodene som brukes er ganske ulike avhengig av hva man ønsker å oppnå med bikkja.

 

Det kan virke som om hovedskillelinjene går mellom de som "tror på" negativ forsterknin, og de som bare tror på kjøttboller.

 

Det er også mulig at jeg tar helt feil - det har skjedd før :mrgreen:

 

Grey Ghost

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...