Jump to content

Ny på forumet og tatt opp jakt igjen....


Howarifles

Recommended Posts

Etter å ha flyttet hjem på gården til hun jeg er gift med bestemte jeg meg for å ta opp jakt igjen etter 12-13 års opphold. Eneste var att nå er det storvilt jeg skulle prøve meg på, det hadde jeg aldri vært med på før. Spurte jaktlaget som jakter i teigen til svigers om jeg kunne få være med på Elg jakta i år.

Og joda. Det var jeg velkommen til. Kjøpte meg rifle av Idar på jaktdepotet i Drammen. En Howa1500 .308 med 3-12.56 nikko og Sonic lyddemper og dro avgårde til skytebanen.

For en opptur det var! hadde helt glemt hvor gøy det var på skytebanen, og Howaen gikk fortreffelig. Ganske "feit" er den også med sandfarget stokk og tofot..

I hvertfall.. Var ute å prøvde meg på hjorten tidligere i høst, uten att det blei felt noen, fikk de ikke på skuddhold. Men dag nr 2 i elgjakta fikk jeg en 13 tagger elg okse i kikkerten, og den ble lagt ned . 230 kg slaktevekt hadde den, så den var jo perfekt som første elgen... 6 dager senere fikk jeg en stolt og rank bukk med 10 tagger i kikkerten, så da blei det jaggu en hjort på meg også!! 110 kg slaktevekt. 3 dager senere kom det jaggu en fin kolle på 70 kg gående inn i kikkerten min igjen. så da blei det hjort nr 2 som blei felt.

Snakker om å ha litt små flaks på min første storvilt jakt!! Så jeg har blitt ganske hekta kan man si.. Forøverig, selv om jeg er rimelig partisk. Howaen er jammen mye børse for penga..

Link to comment
Share on other sites

Velkommen!

 

Heldig du! Jeg har vært med på elgjakt en gang, men har ikke samme gode minner som deg. Kan ikke komme på at vi så elg i det hele tatt.

Men jeg husker godt at jeg frøs noe jæv..g. :mrgreen:

 

Skal prøve meg nå til helga igjen. 2 stilongser og postering med kaffe og sjokolade.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...