Jump to content

Hørselvern


elgvalpen

Recommended Posts

Jeg kjøpte både klokkene og kabelen på ebutikken.no.

 

Har brukt mine både på jakt og mye på bane. Og en veldig fornøyd, men: Til banebruk demper de litt for dårlig, spesielt om jeg snur på hodet (standplassleder). Jeg vet at en del har satt på hygienesett beregnet på store Peltor, og at dempingen da blir mye bedre. Ulempen er at de ikke lenger blir sammenleggbare.

Er ikke helt enig med meg selv om kabelen var verdt pengene. Egentlig mer fleksibelt og mindre dill å bruke den vanlige øremuslingen fra jaktradioen og ta hørselvernet utenpå.

Link to comment
Share on other sites

Hei!§

Jeg har brukt Sport-Tac i et par år nå, både på post, og ved stilling på los.

De har fungert bra til mitt bruk.

Det er viktig at man prøver dem litt først slik at man blir vant med lyden og lærer seg å stille volumet passe høyt. For høyt volum kan skremme selv den mest hardbarka av oss når markmusa brøler 8)

 

Ledning til jaktradioen kjøpte jeg hos en lokal forhandler av verktøy og verneutstyr (TESS, Hatec e.l) som har Peltor i sitt sortiment.

Det eneste jeg har og utsette på disse hørselverna er at profilen er så lav at det kan bli liggende an mot ytterøret, slik at det er vanskelig å få dem til å tette ordentlig. For å rette på dette her jeg tenkt å prøve å bytte ut putene med et hygienesett fra Optime 2 (de "normalt store" klokkene fra Peltor)

Jeg har og vært litt plaget med dårlig kontakt for ledningen til radioen, men tror dette skyldtes fuktighet. Viktig å åpne kåpene og la dem tørke en gang iblant :wink:

 

Håper dette hjelper deg litt.

Lykke til!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...