Jump to content

50 grs rhino solid shank .222rem


Abs

Recommended Posts

Hei.

 

Har noen ladedata på denne kula? Finner ikke til annet enn .223, men jeg tenkte å lade opp disse kulene til kombien min i .222rem. rådyrjakta nærmer seg med stormskritt, så hvis noen hadde hatt trygge og gode data til denne hadde det vært fint. Hadde også vært fint hvis dere har data med vithavoruri krutt, så slipper jeg å kjøpe noe nytt. Har n130 krutt, regner med det er mest aktuelt. Har også n140, n150 og n160.

 

På forhånd tusen takk :D

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke for 222 men har brukt denne på 3 rådyrfellinger i 223, bare for å si det slik BC er veldig dårlig for denne kulen og med data fra f.eks ladeboken oppnår man faktisk ikke lovlig anslag på rådyr på 100 meter med 223 og da er man enda trolig mere under med 222 desverre. De funker jo selvsagt på rådyr for all del, bare vær observant på dette, så på korte hold funker den bra men ikke strekk holdet for mye, og ihvertfall ikke dersom det er vind i området.

 

Men når jeg hadde 222 og ladet for 50 grs kuler brukte jeg 21 grain med N130 i mine ladninger, ser i gamle notater at jeg begynte med 20 grain og ladet opp til 21 grain og fant ut at 21 grain var det som rocket i 50 grs kuler på børsen min. Jeg ville nok begynt med 20 grs og ladet meg oppover mot 21 grain og om ingen trykktegn viste ville jeg stoppet på 21 grain, skulle det være trykktegn tilstedet ville jeg stoppet og gått ned til 20 grs igjen.

 

Jeg sluttet å bruke denne kulen på grunn av den lave BC den har, da jeg syntes den var veldig følsom for vind. Men for all del den fungerer som den skal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...