Redfield Rampage. Noen som har erfaring med denne?

73alfa

Er det noen her som har erfaring med Redfield Rampage? http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=15800&prodid=19320

Jeg er på utkikk etter en billig spotterkikkert til (ikke så ofte) langtholdsskyting, og ellers litt som skivekikkert på 100m etc. Prisen på denne er jo ikke så avskrekkende, og Redfield påstår jo å ha livstidsgaranti (gjelder kun for den personen som kjøpte dingsen ny, altså ikke ved bruktkjøp). Kanskje denne er bedre enn tusenkronerskikkertene til Biltema og ClasOhlson.

Jeg har en Redfield Revolution 3-9 på børsa, og denne er helt grei (har skutt ut på 750m med denne som sikte), bortsett fra klikkjusteringen som føles som en svamp, men optisk er jo kikkertsiktet ganske bra i forhold til prisen.

Edit:

Etter litt mere søken på nett så ser jeg at enkelte mener at denne er identisk med Vortex Nomad (som jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe, men som nå ikke lengre finnes i nettbutikken til Jaktfall).

UPDATE:

Today I went to Sportsmans and spent about 2 hours looking at different scopes. There was me, an outfitter from the Heber area and the sales associate. The three of us took the Nikon Prostaff, Vortex Nomad & Redfield Rampage outside. As I expected, the Nikon looked the best which I guess it should due to the higher price. What took us all by surprise was how the Votrex & Redfield looked exactly the same! Not only that, but upon closer inspection the 3 of us came to the conclusion that the two are one in the same!! I challenge anyone to go set these two scopes side by side and look at them really close. Every seam, knob, writing, lens cover sun shade everything is identical other then the grip which is just molded rubber.

Then take them outside and mount them on tripods as we did and compare them at the same power on the same target. Once again identical!! Our conclusion was when you buy the Vortex, you pay for the "NO FAULT" warranty. Which costs about $110.00 vs the limited lifetime of the Redfield. Not sure what direction Im goin yet but man if I am correct, paying $210.00 for a Vortex Nomad in disguise seems like a no brainer.

file.php?id=20103&sid=ec24e19ba09e3464bd3162acf6dd5a26&mode=view