Jump to content

kutt i poten


Pøl

Recommended Posts

Guest graahund

Har en kompis som fikk ett kutt i poten på jemthundvalpen sin i fjor, de her problemer enda. Kuttet satt mellom tærne på valpen/unghund. Og han bruker vetrinær og hele pakka for og få den fin igjen. Så kutt i poten er ihvertfall ikke og spøke med.

Link to comment
Share on other sites

Har en pointer, så jeg vet hva du snakker om. :shock:

 

Han fikk et saftig kutt i en potepute ifjor høst. Brukte labbefett og potesokk (av den typen trekkhundene bruker) når han var ute på tur, samt på trening. Virket ikke som han brydde seg om kuttet når han løp/jaktet. Mulig lysten er større enn vettet......

 

Satt også foten i grønnsåpevann på kvelden et par ganger i uka, tørking også labbefett med en luftig fleecepotesokk utenpå. Den hadde han på om natten, slik at han ikke slikket av seg fettet. Tror vi holdt på med dette en måneds tid.

 

Min erfaring er at det er praktisk umulig å få slike sår til å gro, uten at bikkja ligger fysisk rolig over lengre tid. Som igjen er lik klin umulig. Såret må liksom gro innen "ifra og ut". Men gir du stell, og beskytter såret mest mulig, så kan du bruke hunden under "rekovalisensen".

 

-olan

Link to comment
Share on other sites

Brukte du bikka på jakt fra den fikk kuttet eller fikk den ro en stund? har du navnet på de sokkene du brukte?

 

Nei, han fikk ikke jakte på en drøy uke. Problemet er at sånne kutt gror så sinnsykt sent da de blir "røsket" opp hele tiden. Er jo helt umulig å holde dem i ro til det har grodd. Pointern min gjør jo dette sånn ca. en gang i året.

 

Har alltid en pakke med sånne med meg i sekken http://www.hundeutstyr.no/nyhet-Okonomipakke-potesokker-p-476.html

 

En gang hadde han tråkket på en knust flaske i skogen, var bare flaks at han ikke blødde ihjel. Da ble han sydd mellom tærne, da tok det mye lengre tid. Da var det kun tur i bånd.

 

-olan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...