Jump to content

Skal jeg kjøpe?? (Krico Sporter+ 3-12x56)


kruttlysten

Recommended Posts

Hallo!

Jeg har fått tillbud om å kjøpe denne riflen til en god pris. 3500:- svenske kroner. (Ja jeg er svensk - så dere må se det i svensk =fattig perspektiv.. :mrgreen: )

Riflen er en Krico 600 Sporter (fra tidlig -70tall) og en Nickel Marburgh 3-12x56 M-E/D, montert i weaver montasje/stål.

Jeg synes prisen høres grei ut og jeg har lettet en tid etter en litt mer heavy byrse i 6,5x55 med ok optikk, for mixet jakt på rådyr, rev, ++

Skall jeg slå til synes dere??

/Kruttlysten

 

ps, jeg har ett bilde på våpenet men klarer ikke å finne ut hvordan jeg skall få vist frem bildet her ..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2 Krico. En i .308 og en i .30-06. Kjempefornøyd med begge. Flere kompiser som også har Krico, og alle er like fornøyd.

Skulle du ønske deg flere magasin evt. ha behov for en eller annen del etter hvert, så ta kontakt med Mentor her på Kammeret. Han har kontroll på restlageret.

Link to comment
Share on other sites

Høres kjempebra ut dette.

Har hørt att løpene i disse riflene er "presset" og ikke gjenget in i kassen.. noe som gjører det mindre bra hvis en ønsker å skifte løp etter hvert.

Men etter hva selger forteller meg (han har arva riflen av bestefar som kun har brukt riflen på jakt og litt skyting på papp).. så er den slettes ikke mye brukt og i fin stand for alderen.

Takk for synspunktene dokkers :)

Link to comment
Share on other sites

Nickel er høytanerkjent tysk kvalitetsoptikk. De er et lite firma med lav produksjon og høy pris, men produkter i toppsjiktet. Endel år tilbake hadde Svenska Vapentidningen en sammenligningstest av det ypperste av skumringsoptikk, i all hovedsak faste 8x56 sikter. I denne testen var Nickel vinneren, riktignok ble det kommentert fra testpanelet at marginene mellom de beste (så vidt jeg husker Zeiss Diatal Z og Swarovski Habicht Nova i tillegg til Nickel) så små at de falt innenfor produksjonstoleransene, ergo at siktene var å regne som likeverdige. Men likeverdig i det selskapet er ikke noe nederlag...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...