Jump to content

Partizan .222 Rem 55grains FMJ. Erfaringer?


Mas-36

Recommended Posts

Den samler ned mot 15 mm med Lapua 55 grs fmj. Men Partizan er bt-kule. Spørs om formen og den lille ekstra lengden, samt litt mindre fart enn med langt løp har gjort den mer kilen for små marginer her.

 

I dag bruker jeg kun Lapua 55 sp i denne vekten. Den går også bra. Resten er 30 - 50 grs.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke god presisjon med den kula i min T3.

Lapua 55FMJ derimot gikk meget bra med VV 133 krutt.

Skal du lade 222 eller 223 kjøp VV133 krutt, det gir meget bra presisjon og fart etter min erfaring!

Fordelen med Lapua er at de har FMJ og SP som er "like" så samme ladning pleier å funke for begge!

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Jepp Partizan bruker BT kuler i 55 grain noe som gjør de litt lengere enn vanlige FB kuler. Noe som gjør de vanskligere/umulige å lade i korte piper da dette allerede er i grenseland. Derfor skal jeg ikke kappe mine 61cm og håpe det er nok.

 

Men nå snakker jeg om ammunisjonen fra Partizan og ikke kulene.

 

Har brukt både ammo og kuler fra Partizan i flere kaliber før og de har ikke skuffet meg enda, men da har det heller ikke vært ammo med kuler i grenseland for hva kaliberet/løpet takler.

Link to comment
Share on other sites

Butikken ventet på flere bestillinger fra leverandøren så den var ikke sendt enda. Så jeg endret bestillingen til 50grains sp ammo i stedet. Da kan jeg med god samvitighet kappe løpet 5-6cm og montere demper. Men det blir ikke før børsemakeren har kortere ventetid enn nå da børsa skal knerte litt kråke/skjære og rev en periode nå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...