Jump to content

lettest/kortest demper 7.62


Luriz

Recommended Posts

Hei.

Jeg vurderer demper på børsa mi.

Jeg vil ha den minste og letteste demperen som finnes da den kun skal brukes på jakt og maks antall skudd etterhverandre blir 5 til oppskytinga.

Den skal bli montert på en 30-06 men også bli brukt på en 6.5x55 på beverjakt. ( jeg veit da at jeg ikke vil på så god demping på 6,5 og burde kjøpt egen demper til dette, men det blir ikke aktuelt).

Hvilken demper er kortest og lettest?

Link to comment
Share on other sites

Kortest er Hausken Kompakt. Asu Ultra SL er nesten like kort

 

Sonic 35 har hakket lengre byggelengde enn de to over - men demper vesentlig bedre enn en Hausken Kompakt. Har ingen ASU dempere å sammenligne med så kan ikke svare på den. Like lang som en Sonic 35 foran er en Hausken Jakt. Større diameter og bedre demping. Har satt enn på ei rifle i 338 Fed for å prøve i år

 

A-CTM 4 er en meget bra jaktdemper lett og smal, men tåler ganske lite skyting og bygger mye på lengde. Hardcore 35 er omtrent som en CTM 4 i mål og vekt og koster en god del mindre.

 

Vallerud Vision sin minste er også kompakt liten sak - men demper litt for dårlig sammenlignet med mange av konkurrentene.

 

Vektmessig er A-Tec CTM 4, Sonic 35, Hardcore 35, Hausken kompakt alle ca 300g +/- 20g.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...