Jump to content

Arvet patroner - hva bør gjøres


svinejakt

Recommended Posts

Hei,

 

En venn av meg (ja haha venn) spurte meg siden jeg var jeger om hva han skulle gjøre med noen patroner han hadde funnet i et hus han hadde arvet. Så tenkte jeg skulle legge ut her om det kan selges eller om det bare må leveres på politikammeret eller lignende?

Legger ved bilde jeg fikk.

4c48deaf.jpg

 

Takker for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Noe av dette er bare å kaste, noe kan være litt interessant for samlere, men det må sees nærmere på for å se om det er noe å ta vare på.

Hvor i landet befinner det seg? Det letteste er å få en lokal kompetent person til å se på det.

Befinner det seg på vestlandet er jeg tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar på både PM og her. Tydeligvis er det noen som vil kjøpe det, så da blir det jo salg. Tipper kompisen min bare tar han som byr mest, selv om det ikke blir enorme summer. Jeg skal absolutt ikke skyte noe av det her. Har hverken hagle 16 kal eller salong;)

Spørsmålet han var også opptatt av var: Er det lovlig å selge det til "hvem som helst"? Send meg gjerne bud på pm for eks. Så viderformidler jeg. Han holder til i Drammensområdet.

Link to comment
Share on other sites

hum...

Nei han kan ikke lovlig selge til hvem som helst. Minimum er at vedkommende har våpenkort på hagle kaliber 16, eller er født i 1972 eller tidligere og kan vise betalt jegeravgift.

Videre er det utfordringen med at skuddene er blyskudd, som det vel strengt tatt ikke er lov å selge uansett.

Føles litt falskt å skrive det, siden jeg som nevnt er medlem i forbund som kan bruke blyskudd på disp, og er interessert i skuddene. Men det er nå en gang slik det er :?

For 22 skudden kreves våpenkort

Link to comment
Share on other sites

Kal. .22 og 6mm Flobert eskene kan nok generere 3-500kr samlet alt etter stand og innhold. Nitedals Ekstra esken er uvanlig men den er noe rufsete, hvis den er full med originale patroner kan nok noen gi deg 2-300kr for den også, kanskje noe mer hvis det vi ikke ser på bildet er i veldig bra stand. Nitedals Spesial med rød kant kan nok også noen gi litt for, beroende på innhold og stand.

Legg det på Qxl i flere lotter og krev våpenkort av kjøper så bør det gå greit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...