Jump to content

.22LR konverteringssett .38/.357 6" revolver


rubs

Recommended Posts

Første gang jeg har sett slikt for revolver.

Ikke umulig at det kan funke, men jeg blir litt skeptisk:

 

- Sitat fra HuntersHouse-annonsen: "Derefter spændes piben op med messingbøsningen og plast låseringen ind mod mundingen..."

Plastlåseringer i.f.b. kruttvåpen...vel, vel. Men hvis låseringen ikke utsettes for særlige belastninger? Det er jo kun snakk om .22 l.r. dette. Mulig det kan være ok.

 

- Prisen på 1599 danske kroner virker noe "billig", selv om utførelsen kan se forlokkende ut på illustrasjonene. Kan det lages noe slikt av brukbar kvalitet til den prisen?

 

Vi får vel se om noen vil være prøvekanin her. Funker det bra over tid, og til denne prisen, så kan det bli investert i en slik vekselsats hos meg.

Link to comment
Share on other sites

Første gang jeg har sett slikt for revolver.

Ikke umulig at det kan funke, men jeg blir litt skeptisk:

 

- Sitat fra HuntersHouse-annonsen: "Derefter spændes piben op med messingbøsningen og plast låseringen ind mod mundingen..."

Plastlåseringer i.f.b. kruttvåpen...vel, vel. Men hvis låseringen ikke utsettes for særlige belastninger? Det er jo kun snakk om .22 l.r. dette. Mulig det kan være ok.

 

- Prisen på 1599 danske kroner virker noe "billig", selv om utførelsen kan se forlokkende ut på illustrasjonene. Kan det lages noe slikt av brukbar kvalitet til den prisen?

 

Vi får vel se om noen vil være prøvekanin her. Funker det bra over tid, og til denne prisen, så kan det bli investert i en slik vekselsats hos meg.

Den plastringen er der kun for å hindre merker på munning og kroning, samt at den gjør at messingmutteren står i ro.

Med den svært lave skuddtakten man vill få med denne vekslesatsen, vill innsatsløpet aldri få mer enn en liten lunk av varme.

Selv ser jeg ikke nytten, da det blir mye kronglerier for å ta ut patronene og lade innsatsen igjen. Ment at den vill fungere om en har hardt nok hammerslag, det er det ikke tvil om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...