Jump to content

Erfaringer med stalon-dempere?


GB

Recommended Posts

I augustnummeret av svenske"Alt om jakt & vapen", er det en flere siders artikkel om demperne som produseres av Stalons Svarv & Svets... I denne artikkelen er det mye skryt av disse demperne. Etter det jeg forstår er demperne laget av aluminium og stål (bare den første baffelen), men uten sveising. Hele røret er gjenga, og baflene er skrudd og limt fast. Videre kan fronten enkelt byttes ut, slik at den kan tilpasses ulike kalibre. Les om demperne på http://www.stalon.nu/

 

Er det noen av brukerne her inne som har erfaringer med denne demperen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg er aktiv konkuranse skytter, og har drøyd i lengre tid før jeg kjøpte demper på konkuranse børsa. Jeg (etter mye om og men) valgte stalon. Jeg har også stalon på den ene jaktbørsa i 30-06. Jeg kan ikke få skrytt nokk av demperene! På konkuranse børsa som er i 6,5*55 har jeg en kompakt demper (pga vekt/balanse) og den fungerer helt utmerket :!: Skal jeg ha enda en demper til nå blir valget enkelt for min del. Min samboer skal også gå til innkjøp av ny rifle, også der vil det bli montert stalone compact(pga av høy rekylreduksjon sett mot lav vektøkning i front).

 

Jeg vil også legge til at pris IKKE var et av punktene som påvirket mitt valg.

 

For å ta et eksempel er jeg (personlig) mer fornøyd med stalone kompaktdemper på min børse, sauer 202 jaktmatch, en med tmm 4 demper.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...