Jump to content

Valg konkurransehagle til dame, sporting/trap


Sonny Shotgun

Recommended Posts

Hei igjen folkens!

 

Da jeg desverre måtte vise frem min nye konkurransehagle til dama, ble missunelsen stor... Ei dame jeg forøvrig "traff" på skytebanen og det ble blinkskudd på første treff...Muhahaha.. Tog du han?

 

Vel fra spøk til revolver. Hun er jeger men også aktiv på banen og har så smått begynt å skyte stevner. Forløpig har hu brukt ei lita jakthagle/damehagle. Mere ustabilt og vinglete greier har ikke jeg vært borti...:)

 

Hu skyter både trap/nordisk/sti og sporting

 

Nå er det slik at dette vakre vesen ikke når særlig langt i fra moder jord så jeg inbiller meg at det er litt vanskelig å finne noe som passer. Vi snakker i underkant av 160... Hu har prøvd min Beretta 682 G.E. Sporting. Syntes den var fin og skyte med og traff som bare det men, den burde hatt noe kortere stokk da bevegelsen i montering ble veldig klønete og unaturlig. I tillegg er en 682 en del over budsjett.

 

Jeg ser for meg en tilpasset / kappet sportinghagle med justerbar kolbe og 71 cm løp.. Er dette fornuftig?

Hva vil dere anbefalle som hagle til henne? La oss si at vi har 15 tusen og svi på dette. Både nytt og brukt er aktuellt (Helst nytt)

 

Finnes det noe bra greier i den prisklassen? Hva bruker andre damer på banen?

 

 

Sonny

Link to comment
Share on other sites

Hun vil med sansynlighet trenge en høy kolbe eller i det minste en justerbarkolbe, jenter har ved siden av andre attributter høyere kinnbein.

Dersom en 682 er utenfor rekkevidde gå for en 686 og ettermonter justerbar kolbeforhøyer.

 

Medmindre hun har problemer med 12 så hold deg unna 20.

 

71cm løp maks

 

 

Her ser du Ryggevåpen sitt system, kan justeres i alle retninger:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=36131539

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Medmindre hun har problemer med 12 så hold deg unna 20.
Er ikke uenig med deg her, men grunnen til at jeg nevner kaliber 20 er at hele våpenet er bedre proporsjonert for en liten bruker. Jeg jakter selv med kaliber 20, men skulle jeg hatt meg en dedikert banehagle ville jeg med mine 185cm valgt 12.
Link to comment
Share on other sites

En Beretta 682 e er et veldig bra valg til hagle på banen, dette er en go hagle som man får med justerbar kolbe og man kan kappe den av i bakkant så den passer på lengda men 71 pipe og kaliber 12 uten tvil ! det er så lite rekyl i ei 24 grams stålpatron at det kan alle skyte med ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...