Jump to content

trenger hjelp med kråkejakt/lokk/Falkus


even6,5x55

Recommended Posts

Hei, jeg har falkus kråkelokk og prøver og prøver og det funker ikke! :overrasket:

 

 

meldt fint vær til helgen, så da skal jeg ut med hagla og 25 lokke duer på nytreska jorde og kråkelokken min.

 

vært ute noen ganger i år etter dua, men ikke blitt noen. Skutt på flere på under 20 meter med leirduestålhaggel men de detter ikke....fra nå skal jeg kjøpe 39 grams stål haggel :twisted: ...

 

 

noen avgjørende tips for og lykkes med kråke/duejakta? :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

jeg har x3m1 kamo som tor ola bruker og sitter stille som ei mus 8) ...

lang trangboret hagle og vært på leirduebanen i hele sommer og treffer som faen, men tror det eneste er og være myye mere ute.... :?::?:

 

 

 

er 17 år så folk vet det :)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder slik jakt så er du mest tjent med å velge en av jaktene. Ikke jakte kråke og due om hverandre. Kråkene skjønner greia med vanlige plastokkefugler. Vær på kråkejakt når du er det og motsatt.

 

 

Om du har jaktet samme område flere ganger, så lønner det seg å finne et nytt. Det lønner seg å være tidlig ute og unngå åpne området når man går til post. Selv om du har aldri så god kamo, så bør du har et skjul. Kråkene merker deg, selv du selv mener du sitter stille. Sjansen for at kråkene ser deg på vei til post er stor. Under selve jakten må du heller aldri vise deg. Dette er tabber som kan føre til at fuglene skyr området du er i som pesten, mens du er der.

 

Om du finner et nytt sted å lokke uten at kråkene kommer, så ville jeg gitt området en pause på en måned eller så og prøve på ny. Selv synes jeg at høsten kan være en av og på tid for lokking. Funke bra den ene dagen og helt dødt den andre.

 

 

Kråkejakta er en jaktform som fenger mange unge, men er såpass krevende at selv drevne jegere må jobbe hardt for å oppnå suksess. Det er viktig at du ikke overlater noe til tilfeldighetene under denne jakten. Selv bruker jeg CD spiller og ikke håndlokk, men vet at Faulks lokken funkere meget bra.

Link to comment
Share on other sites

ikke bruk leirdueammo på kråke, kråkene er hardskutte, så bruk skikkelig ammo!

faulks kråkelokk fungerer som bare det, blås i den med magen og lag en "grom" lyd. Gjerne kjøp deg fud-kråke lokkefugel, kråkene går ned som bare det! og sett deg på en plass kråkene holder til. bruk god camo, x3m1 fungerer utmerket, bare sitt stille på en plass drakten går i ett med omgivelsene. Ikke jakt på samme stedet for ofte, 1 måned mellom hver gang, går greit, men ikke oftere om du vill skyte mye fugl.

lykke til med jakten! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...