Jump to content

rimelig .920" løp til Ruger 10-22..?


ivara

Recommended Posts

På tide nå å få ut fingern å få nytt løp til 10-22'en, en std med target stokk.

 

Den lokale sjappa her skaffer fra Midway, så det står mellom følgende:

 

Green Mountain 20" rustfri

Green Mountain 20" rustfri, fluted

Adams & Bennet 18", blånert

E.R Shaw 18", rustfri

 

Klarer ikke helt å bestemme meg for blånert eller rustfritt, heller ikke om jeg skal gå for 18 eller 20"

 

Kvalitetsmessig så er vel GM og A&B det samme, med mange fornøyde brukere men har ikke hørt så mye om E.R Shaw...?

 

Innspill og tips mottas med takk :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ser du har fått liten respons her.

Jeg har et Green Mountain 20" blånert og flutet. Løpet var en kjempeoppgradering på børsa, og den samler som bare det!

Eneste jeg har å utsette på det er at man ikke får ut skarpe patroner ved å ta ladegrep med sluttstykket.

Dette kommer nok av et veldig trangt kammer og det står stemplet inn på løpet: "Warning: Unspent cartridges may not always eject".

I mitt tilfelle kommer de aldri ut uten at jeg plukker dem ut, noe som medfører litt plunder, men det er ikke værre enn at du får den ut med fingrene (hvis du kommer til).

Link to comment
Share on other sites

Dengang jeg kjøpte A&B, var det Green Mountain som laget dem. Idag vet jeg ikke hvordan dette henger sammen. A&Ben min samler ihvertfall fantastisk, men hadde jeg vært i tvil hadde jeg kjøpt Green Mountain i dag.

 

Angående lengde, ville jeg kjøpt korteste tillatte. En .22 LR får visstnok høyere hastighet i 18" enn 20", jeg har ihvertfall lest at optimal lengde er noe slik som 12-14".

 

Problemet med å ikke få ut skarp ammunisjon løste jeg ved å bytte ekstraktor på sluttstykket.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar, hadde nesten glemt av denne.

 

Har også mest lyst på 18" lengde , men om det er blånert, rustfritt el fluted er ikke så nøye for meg.

Blir nok A&B eller GM da, ikke mye negativt å høre om de.

 

Greit tips ang ekstraktor.

Noen av dere som også har bytta V-blokka? Eller holder det å bare bedde skikkelig i forkant, slik at løpet får god støtte i stokken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...