Jump to content

kråkefelle


kuler og krutt

Recommended Posts

Hei. jeg har laget en utgave av den Norske kråkefella med målene 2,75m høy, 2,75 bred, og 3.75 lang. vi fora fella lenge før vi la på stigen, men etter vi stengte fella, så skjer det ingenting. fella står i utkanten av en revfarm hvor det er hundrevis av kråker hver dag, og vi har vært nøye med å bare å være ved fella etter mørkets frembrudd. Fella har stått stengt i snart to måneder nå, derfor synes jeg det burde begyne å komme noe nedi snart. Noen som har noen tips å komme med? :)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noen annen mattilgang like i nærheten av farmen som kråkene finner mer attraktivt i stedet for å ta sjansen på å fly nedi fella?

 

Hva forer du med?

 

Første fangstsesongen trenger nødvendigvis ikke å bli noen suksess. Kråkene må venne seg til fella, og spesielt om det er nytt treverk kan det ta litt tid før de kommer nedi. Det er i alle fall mine erfaringer

Link to comment
Share on other sites

Kani:

 

Det er ikke noe serlig annet der nei. Nå ligger det kjøtt avskjær av rein der, pluss at jeg kjørte dit en død sau for noen dager siden. jeg skar til og med opp sauen så vomma kom ut. synes det er litt rart at ingen faller for fristelsen.. men tror/håper det blir bedre til vinteren... og så blir det sikkert bedre hvis det først kommer en nedi som kan fungere som lokkefugl.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Da var jeg og Fredrikas i gjengen som har laget kråkefelle! :D

Lagde den orginale Norske kråkefella med modifikasjoner, som dere kansje ser! :twisted:

Som vist på bildene under så er den B=2,75m L=3,2m og H=2,5

Skal settes åpen med mat mens jeg er borte 14 dager på arbeid! :)

Regner med att den fanger fugl som alle andre fellene rundt om i landet 8)

Legger ut bilder av skisser og bilder av under og ferdigstilt arbeid! :winke1:

 

Forside

IMG_1208.jpg

Skisse

IMG_1209.jpg

Liste over matrial og utstyr til fella

IMG_1212.jpg

Bilder under arbeid

IMG_0997.jpgIMG_0996.jpg

IMG_0995.jpg

Ferdigstilt :twisted:

IMG_1205.jpg

IMG_1203.jpg

IMG_1204.jpg

IMG_1206.jpg

 

Fortsett å ta ut litt eggtyver! lykke til med det dere gjør!

C.Andersen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

KRÅKER PÅ RØMMEN!

fella har stått oppe noen måneder nå. vi har hatt grei fangst, men ingen stor suksess. fanget 19 kråker og 4 ravn. Nå som det har kommet snø ser jeg at det er vanvittig med tråkk rundt, oppå og nedi fella. dette må da bety at kråkene klarer og rømme på en eller annen måte. jeg har gransket fella, men finner ingen hull. jeg frykter at de kommer seg opp stigen igjen. noen som har noen tips/erfaring? #pengertapt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...