Jump to content

7x57R Mauser FL die set med hylseholder nr 26 det er RCBS


kampeseter

Recommended Posts

jeg må prese den helt til den butter i hylseholderen får å få den let i kammeret men det blir en ring der daien sluter det tror jeg nepe er riktig skal vel gå helt opp til kragen vill jeg tro er det noen som har erfaring di på midvai mente jeg skulle hat hylseholder nr 4 å at jeg kune brukt en vanlig dai til sirka 400 kr i steden for 2000 som heter 7x57 uten r men er det noen med erfaring såm kan fortelle om sine erfringer :)

Link to comment
Share on other sites

Det går helt fint å bruke en die i 7x57 Mauser når en lader 7x57R. En justerer bare dien etter kammeret på børsa. 2000-kronersdien er WOM, og tilnærmet lureri. Mulig det i enkelte tilfeller er behov for det- men jeg har aldri hørt om det. Mener jeg bruker samme hylseholder som magnumhylser m/belte. At du får en ring neders på hylsa kan være helt normalt på en R- eller en magnumhylse, det tyder på at hylsa er skutt i et rommelig kammer- og har ingen betydning så lenge den kamrer. Du kan risikere at en må presse hylsa maksimalt, dvs du skrur dien så langt ned at hylseholderen faktisk "fjærer" en 1/10 for å få nok pressing.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...